Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Trettondagen -....

Av ulla lundstedt - 6 januari 2010 13:48

  

 

En stor stjärna i taket !

 

Har äntligen tagit mig i kragen o tvingat mig iväg till träningen efter ca 6 veckors uppehåll.

Tänkte ta det litet lugnt, började med powerplate men fortsatte trots allt med en genomgång på alla mina andra maskiner.Skippade trots allt löpbandet idag då nästan alla var upptagna.

Kändes bra.

Fan vad det är svårt komma igång efter så långa uppehåll.

 

Lade mig redan 22.00 igår och till min förvåning vaknade jag 9.45 idag. Sovit nästan 12 timmar - otroligt.

Känns som en bra början på ytterligare ett nytt liv.

Katten sägs ha 7....

 

Allt frossande med choklad, godis, chips, dryck, glögg innan o under jul/nyår läggs i malpåse nu - åtminstone nästan.

Ett eller två glas vin vill jag gärna kunna unna mig för att lyxa till även vardagen.

Hjälper inte det får jag väl sluta med det oxå - tillsvidare.

Vill gå ner de 8 kg jag ökat under tiden - hm !

 

Tänkte kasta granen idag men avvaktar till morgondagen.

Såg att jag har tvättid 15.00 - varför stressa...

 

Stress är ett gift o mkt svårt bli avgiftad från.

Värst är den inre stress som angriper både kropp o själ.

Om man inte vet varför detta gift tränger sig på är det inte det lättaste hantera det heller.

Stress föder ångest etc...not good.

 

Lyssnar till Chet Baker....njutbart...

 

Nu ska jag saml samman tvätten....

 

aloha..

 

 

 

 
 
Ingen bild

TESS

6 januari 2010 21:18

Otroligt att du kom i väg. Nu slipper jag ge dig mera skavsår i örat med mitt tjat om träning. Ja ni som bor storstad har lyx som kan gå och träna på storhelger. MIn stad är helt död i två dagar. I morgon (torsdag) då blir det en match. Kram från vinterviken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards