Alla inlägg den 3 januari 2010

Av ulla lundstedt - 3 januari 2010 15:58

  

 

Denna dagen har jag gjort till en tråkig dag. Alltså - mitt eget fel.

 

Vaknade tidigt-läste sds, kaffe, snus och somade om. Sov till 09.30 ca.

Kunde inte bestämma mig för vad jag skulle ta på mig ?! Grep till sist det som låg närmast tillhands - trots känslan av att inte trivas i det.

 

Ute sken solen från en klarblå himmel.

Satte mig o kollade Fb på datorn, såg litet på TV- hela tiden med en obestämd, obehaglig oro i kroppen.

Massor av entusiastiska utbrott på Fb om det underbara vädret....

Kollade termometern - minus 9 grader.

Mysigt?

Blev mer o mer stressad.

Kunde inte företa mig ngt, städa, läsa, se film, skriva,laga mat....NEJ!!

Ingenting kändes inspirerande tillräckligt - tvärtom.

Jag ville ingenting - ambivalent, kunde inte bestämma mig och kunde trots det inte ens förlika mig med tanken, att acceptera en "göraingentingdag".

 

Till sist kastade jag desperat på mig kappan och gick ut.

Tydligen måste man det då solen skiner..?

Kallt som faaan promenerade jag......

runt kvarteret.....haha....upp igen och drack en varm glögg som värmde mina frusna fingrar.

 

Nu har jag fixat en del bilder jag ska skicka till Tess...

 

Jag bär aldrig klocka - då jag har tiden inprogrammerad i kroppen.

Händer jag kan ta fel på ca 5 min inte mer.

Egentligen borde klockan nu vara 19.00 - i huvudet- då det varit en sån traaadig dag- men kroppen säger 16.00 och den har rätt.Eller om det nu är tvärtom - jag menar om det är kropp eller huvud....skit vilket.

 

Nu har äntligen stress-solen sjunkit undan o mörkret har infunnit sig.

Dax att tända ljusen, sätta på en bra film...se om jag kan bestämma mig för vad jag ska se för film eller äta senare...

Idag blir det nåt färdigt i frysen - tror jag.

 

Tur jag inte är sån här varje dag....hm.

 

Funderar mkt på kommande 2 terminer...

Kan - kan inte?

Vill-vill inte?

Orkar-orkar inte?

Måste-måste inte?

 

Måste betyder money till sommaren....

Jag får väl underordna mig kapitalets makter ännu en gång...'

 

Röd front!

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards