Alla inlägg den 1 januari 2010

Av ulla lundstedt - 1 januari 2010 17:49

  

 

   Nyårsdagen är nu snart slut.

Första dagen på ett nytt årtionde.

Ger åtminstone mig en liten ödesmättad känsla av vad som komma ska.

Kanske tur man inte vet.

 

Man ser tiden svinna iväg alltför fort.

Undrar hur länge man går här och trampar. Gäller sätta en jävla fart för att hinna med allt man vill och helst av allt orka med det.

 

Inte gjort ett skapandes grand idag.

Sett en film jag blev skiträdd för.

Ändå sitter jag kvar o tittar klart den.

Ett hus som var hemsökt av en elak moder till en advokat som bosatte sig där. Hemska ansikten dök upp ur intet, röster hördes, väsningar, ylanden o suckar. Slutade med att han förflyttades tillbaka till sin barndom då han såg sin mamma falla ner från en hög trappa o stirra på honom innan hon dog. Den inre bilden o morsaspöket gjorde att han blev så vettskrämd att han svimmade o även han föll ner från trappan o dog. Så var filmen slut. Skitfilm.

 

Nu ska jag nog ta ett varmt bad - fryser.

Kanske se filmen "Roland" med Robert Gustavsson som dansbandsmusiker.

Om inte annat så för att sudda bort obehaget jag fick i kroppen efter dkitfilmen.

 

Tänkte skriva om önskningar inför nya året - brukar ju normala människor göra - löften osv...Men får bli nästa gång - om det måste jag fundera länge - mkt länge.

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards