Alla inlägg den 4 januari 2010

Av ulla lundstedt - 4 januari 2010 18:05

      Just hemkommen från ped.möte tills. med MAF betr den nya övergången till MAF:s regi - men i Studioteaterns namn - får jag hoppas. Litet klurigt det hela.

Verksamheten som sådan kommer att fortsätta som tidigare - dock med vissa undantag.

Orsak till detta är i första hand att Kulturstödsnämnden inte beviljar Studis pengar mer än 6 månader sedan slut på deras bidrag. Anledningen till detta är att K-nämnd ser vår verksamhet som en "teaterskola" och inte uppvisar tillräckligt mkt stora uppsättningar. Ändrade regler alltså. Genom MAF kan vi behålla vår verksamhet då de kan söka pengar gällande vår verksamhet. Märkligt men sant. Blir en hel del andra förändringar men inga som går ut över gruppdeltagarna.

 

Var innan dess på museet med Lina o småkillarna.

Blivande zoologer kan jag tänka mig.

Visste namnen på alla fiskar, djur som fanns där.

Den stackars räven stod kvar på samma ställe som den gjorde då jag var barn - tänkte att den måste vara jävligt dammig.

Gick vidare till Tekniska museet - aldrig varit på.

Det var kul - en massa olika apparater där man kunde testa sina känslor ?! hudtyp, mm...

Trötta vandrade vi hem med Beppe som grät för han hade ont i sina fötter, trött i benen...stackarn.

 

Väl hemma - hopp på cykeln o iväg till mötet....suck.

 

nu - äntligen kväller....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards