Alla inlägg den 10 januari 2010

Av ulla lundstedt - 10 januari 2010 18:04

            Igår var jag hemma hela dagen - förutom en kortis på stan.

 

Skulle tränat - men har ont i en axel o kände av höfterna ?! - så beslöt mig för att vila.

Kanske inte helt ok sätta igång träna varje dag efter minst 6 veckors uppehåll.

 

Hade i går bestämt med en tjej som ska söka in på teaterhögskolan att hjälpa henne idag med den monolog hon ska göra.

Samma dag ringde Manuella att jag kunde åka med Niclas till henne för att se hennes nya hus - ja hon har ju fyllt oxå.

Typiskt - kunde inte eftersom jag redan bestämt med tjejen o inte tagit hennes tel.nr

Jaja - det går väl fler tåg.

 

Jobbade med tjejen o monologen i 2 timmar och tror hon lyckades få grepp om hur hon ska framföra den.

Hoppas det går bra.

 

Annars har ingenting särskilt hänt...

 

Jo-2 av mina teaterelever jag haft i nästan 7 år mailade att de vill göra uppehåll.

Var visserligen väntat då de inte har en kväll ledig för alla aktiviteter (vansinnigt) och har man "teatrat" i 7 år behöver man en paus.

 

Dessutom har de en orkester tillsammans och musiken är det som jag tror idag tagit överhand.

Kommer säkert lyckas med det oxå.

 

Skiljelinjen mellan teater o musik är minimal...

 

Men man fäster sig mkt och jag kommer sakna dem jättemkt.

 

De började hos mig då de var 6-7 år...

 

Nu måste jag ta in 2 nya - det blir jobbigt i en så sammansvetsad grupp.

 

Får se hur det blir....

 

Brukar vara en kedjereaktion som följer i en grupp som jobbat så många år tillsammans...så jag blir inte förvånad om det blir fler som slutar.

14-15 årsåldern är oxå en factor som spelar in...

 

Thats life...

 

Nu ska jag äta....

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards