Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Jävla tjuvar - ska strypa dem...

Av ulla lundstedt - 31 januari 2008 22:42

Hade min barngrupp ikväll. Plockade ihop litet monologer etc timmen innan jag skulle iväg för att diskutera litet kring vad de tyckte o ville använda till festivalen.

Jag hade en ny medlem med mig idag. Benjamin ville följa med o kolla om han ville börja spela teater. Jag sa att han hade 2 ggr på sig att bestämma sig o det var ok för honom. Såg hur min grupp sneglade litet på den nye killen medan jag höll på plocka fram. Benne sat litet snett nonchalant på en stol och iakttog allas ankomst. Ytterligare en ny tjej började idag så nu är vi full grupp. Bra. Om nu Benne vill fortsätta.

Vi började med att sätta oss i en ring som vanligt för att prata om veckan som gått. Benne trodde han skulle sitta kvar där på en stol och titta på. Tji fick han. Antingen är du med oss på golvet eller också får du cykla hem igen sa jag till en smått chockad Benne.Killarna beredde plats åt honom och så startade vi med namnövning för de nyas skull- dvs att skapa energi i kropp o ögon och ropa sitt namn så högt man kan etc etc. Därefter satte jag på klezmermusik och det var fri rörelse kallar jag det-säger jag dans blir det så prestigeladdat. Benne promenerade runt alltmedan övriga gruppen for runt som galningar. Jag med - och fick tag i Benne och svängde runt med honom tills han skrattandes "dansade" med de andra.

Improvisationer med "frys" dvs byta handling och överta en fysisk rörelse tog det inte lång stund innan han var uppe på golvet och i sin impro friade till den andre killen (haha) och sa att han älskade honom och ville förlova sig. Mkt modigt och de andra stirrade med stora ögon och skrattade högt.

Tufft o modigt gjort. Alla brukar skriva lappar innan de ska hem och Benne skrev att det var jätteroligt och han trodde han skulle fortsätta. Ja vi får se.Han har alltid varit en liten "teaterapa". Även den andra tjejen som var kompis och redan kände en av de andra tjejerna var bra och jag märkte att hon spelat teater förut - skitbra. Annars är det svårt komma in i en redan etablerad o homogen grupp som jobbat flera år tillsammans.

Kvällen avslutades med en katastrof. Gruppen bredvid oss - det finns en sammanlänkande liten korridor mellan blev bestulna på väskor med mkt innehåll.

Värst av allt - för min del - var att Josefinas väska blev stulen, med digitalkameran, Ipod, mobil, hennes kontokort på 1000:- som hon vunnit på Hansa etc...Allt polisanmäldes på studs av Stefan (verksamhetschef). Lina ringde mkt upprörd att hon ringt Finas mobil där en med stark brytning svarade."Jag ska knulla dig....du kan hämta denna i Bunkeflo....etc. I bakgrunden hörde hon att han/de var på Burger King eller McDonalds. Hela tjejgänget med deras pedagog rusade ner till Triangeln för att kolla vem/om det fanns ngn där som hade deras saker. Full snöstorm, kallt som tusan stack jag o Benne efter. Där inväntade vi polisen som snart kom dit. Men naturligtvis fanns det ingenting varken de eller vi kunde göra.

En av de andra tjejernas mobil som oxå stals hade de ringt runt till hennes vänner och släktingar och varit fräcka, oförskämda....vad har du för trosor på dig etc...

Jag blir så jävla förbannad. Några i min grupp hade hört att ngn var därute men trodde det var de som repade i den andra lokalen.

Hade jag sett dem hade jag slagit ner dem - låst dörrarna på båda sidor - ringt efter polisen.Med det adrenalin jag hade i kroppen hade e inte haft en chans - jag lovar.

Hoppas nu bara de får ut ngt på försäkringen. Hasse ringde och gjorde en privat anmälan då vi kom hem.

Jag vill inte vara sån som kallar våra invandrare för taskigheter - man ska inte dra alla över en kam - men fan! vad jag blir förbannad.

Ska försöka sova - tar en sömnrablett ikväll tror jag.

Ledig i morgon - vill bara vila - se film - slappa.....

Natti alla änglar och snälla människor - dra åt helvete alla tjuvjävlar!

 
 
antigone

antigone

31 januari 2008 23:38

ja är så jävla arg ännu.....
Tack för du introducerade Benne!
Han är en ny deltagare kan jag lugnt säga!
Puss

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
TheMighty

TheMighty

31 januari 2008 23:41

Har skickat en privat audition för kräken hos hr 1000 trappor ned i underjorden för dom...

http://themighty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

31 januari 2008 23:57

till Lina:
ja, kul betr Benne. Teater är så utvecklande för dem och ger så mkt själslig styrka att ta med sig ut i livet. Det kan man aldrig få för mkt av.puss

 
Ingen bild

Mia

2 februari 2008 09:07

Är gärna med och stryper lite jag med....
:-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards