Alla inlägg den 11 januari 2008

Av ulla lundstedt - 11 januari 2008 13:29

Igår var en orolig dag men idag en mindre sådan.

Lina opererades ju igår och hennes oro smittade av sig på mig som redan innan var nervös inför ingreppet. Att läkarna skulle klara av sin uppgift antog jag att de var kapabla till (trots allt mosatt man läser om i tidningarna). Men att hon inte skulle få rätt smärtlindring etc var jobbigt samt att Lina ibland tror sig vara alltför "duktig flicka" och vill klara sig själv och hem så fort som möjligt. Hem till 2 vildbasar som (i mina tankar) överlyckligt handlöst kastar sig över mammas mage för att kramas . Aaaaj!-såret spricker upp, blodet sprutar och ny resa till - denna gången Lund - dvs dominoeffekten..."musse pigg musse pigg"....

Detta med "muss pigg" var Linas stående uttryck som barn då hon antingen hade berättat en hemlighet eller blivit rädd för något - enl henne "gick det tillbaka då"-alltså fanns fantasin eller det rädda, hemliga inte där längre.

Nu är hon hemma i alla fall-i lugn o ro (hoppas jag) och trött.

Jag var hos barnen igår kväll då Hasse stack till Lina. Fina plockade in mig i bilddagboken ! hon tyckte jag skulle vara med där. Visst sa jag, jag kan ta bilder med min lilla "gratis" 1 megapix-kamera haha....

Hemma igen vid 11-tiden satte jag mig för att kolla vad nu detta var och det var skitkul. Upptäckte att klockan hunnit bli 02.00 !! och kastade mig i säng. Vaknade 05.30  (typiskt), kaffe och sedan sov jag till 11.30 Skönt.

Nu ska jag ta ett varmt bad med olja som luktar gott, tvätta håret och ?? får se vad dagen ger.

See you later-aligator............


Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards