Alla inlägg den 5 januari 2008

Av ulla lundstedt - 5 januari 2008 07:44

Vaknade med ett ryck 05.30 ! For upp som en raket, in i rummet o tände granen. Yrvaken, nyvaken (utan att titta på klockan) for jag ut i köket o satte på kaffet. Hämta SDS - ingen tidning! - ilsken över att tidningsbudet var så mkt försenat. Kaffe, en snus och Astrid på bordet istället.

Först då upptäckte jag vad klockan var!! Tusan oxå - tankarna for runt i skallen om vad jag stressar för - 05.30 på morgonen. Sanslöst sjukt.

Varmt kaffe smakade gott. Litet kyligt vid denna tidpunkt.

Läste aftonbladet på nätet där jag kollade Spears kollaps med ambulans till sjukhuset. Påtänd ville hon inte lämna ut sina barn till pappan. Även den yngste sonen fick åka ambulans till sjukhus. Känns så hemskt tycker jag. I dessa lägen hjälper det inte att ha mkt pengar i tron om ett lyckligt liv. Alltid går det ut över barnen som aldrig bett att få komma till världen, åtminstone inte till detta.

Nu kom tidningen. Tackar.

Igår gjorde jag en för mig jättestor sak. Efter mkt eftertanke fram o tillbaka bestämde jag mig för att komplettera mitt hem. Det händer inte alltför ofta samtidigt som jag är rädd om de pengar jag fick till jul som jag måste ha i beredskap om ngt skulle inträffa.Lönen jag fick från teatern gick åt i julas.Handlar alltid för mkt till jul-men det är så himla kul handla julklappar etc.Lycka att kunna ge-så länge jag kan.

Jag köpte en ny matta på G.Sjöden som jag älskar! Den är röd/orange med litet gröna blad i. Handgjord och handbroderad i ull (slitstarkt) och bomull. Det var på rean och den var sänkt med 700:-. Slog även till med hallmatta röd/orange-randig a 350:-. Wow - är så fint! För en gång skull då jag handlat ångrar jag mig inte.Ingen ångest!

Vad gjorde jag med den gamla då? Klippte bort alla söndriga fransar, vek ihop den. Ner till tvättstugan och hur jag nu bar mig åt fick jag in hela mattan i tvättmaskinen. Går det så går det tänkte jag och skyndade mig upp för att slippa se maskinen gå sönder.Tänkte att antagligen kommer den att fälla av sig alla färger etc,men vad då-jag har ju en ny. Funkar det så är det alltid bra ha i reserv (ler). Kan aldrig kasta ngt. Ner igen efter 45 min och visst- mattan var tvättad-maskinen hel. Yes! tänkte jag och skulle ta ut mattan ur maskinen. Det var emellertid lättare sagt än gjort. Stor, hopkrullad, stel satt den fast i maskinen som ett skruvstäd. Jag slet o drog så maskinen höll på välta. Fan- nu måste jag upp o be starke Hasse om hjälp. Men fan den som ger sig. Jag drog, lirkade och drog. Till sist föll den ut som en stor klump på golvet. För att platta ut den fick jag promenera över den, fram o tillbaka. Den blev ordentligt pressad med mina 75 kg. Hängde den på tork under stönande skrik som en bodybuilder in action. Nu ligger den på tork ytterligare i datarummet. Sen upp med reserven på vinden.

Idag fyller Manuella år. Ska ringa o gratta. Detta när ngn i min familj fyller blir så konstigt för mig. Fattar inte varför egentligen. Ska jag åka dit med present, eller väntar jag tills jag blir bjuden, kanske inte vill bli "firad" just nu, ska jag ringa först o fråga etc...vill ju inte va till besvär o göra det jobbigt för ngn. (suck-hör själv hur dumt det låter). Dessutom är det ju inte alltid man vill ha "typ" kalas. Tror ingen är så komplicerad som jag betr dylikt.

När jag växte upp var det alltid stora kalas då ngn i släkten fyllde. Alla samlades och drack kaffe, kakor, karlarna groggade och spelade kort och kvinnorna drack kaffe och likör, snackade skit och vi kusiner lekte.

Betr min egen familj ringde jag och sa tt den o den dagen ska vi fira pappa eller ngt av barnen. Men jag rinde inte betr min egen föd.dag.Kändes litet förmätet på ngt sätt och så än idag. Därför vet jag inte riktigt hur jag ska göra mer än att göra det till ett onödigt problem för mig. Slutar jag med nu bestämde jag mig för (ler). 

Känns som jag har en kanonförkylning sittande i kroppen. Ont in huvudet varje dag, trött i kroppen, näsan rinner o jag nyser ideligen. Känns som det håller på gå ner i luftrören. Igår kändes det som jag hade feber, men det får jag nästan aldrig. Tar mina echinaforcedroppar....

Vägde mig: 73,3 kg. Gått ner 1,7 kg. Haha hur nu det gått till.

Så ska det se ut.

Nu ska jag hoppa ner i bingen igen och försöka sova ett par timmar till. Om det går för nu känner jag mig klarvaken.

kramis alla........





Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards