Alla inlägg den 20 januari 2008

Av ulla lundstedt - 20 januari 2008 19:10

En bild på min äldste son som jag blir glad av varje gång jag ser honom.

Världens mest positiva, kreativa, varma och obs! till ALLA  kärleksfulla människa. Fantasifull som få, "hatar" teater, men är nog en av dem jag vet som gör just det, utan att veta om det själv.Då menar jag inte att han utger sig för att vara ngn annan, utan har en förmåga att berätta saker o ting så man bara dör av skratt elller blir rörd till tårar. Omtänksam som få. Stor människokännare som har förmåga att få den mest negativa på andra tankar. Detta sker inte alltid medvetet ,utan är bara en del av honom själv som person. Utbildad barnpedagog och alla barn bara älskar honom. Slutade då han till sist inte stod ut med allt "käringsnack".

Jobbar nu sedan många år som vagnsynare etc på järnvägen, tungt, tufft, farligt jobb som han älskar.

"Gruppkram" ropar han till alla sina likasinnade manliga arbetskamrater då han kommer till jobb ca 04.00 på natten.

Sätter upp dagens eller veckans visdomsord på väggen, kallas ibland för dr Phil, ställer upp för de flesta även på jobb, vilket gör att han tyvärr jobbar för mkt ibland. Älskar honom.

Kände bara för att skriva detta då jag stötte på hans bild.

Det blev 2 bloggar på en dag - tjosan!


Av ulla lundstedt - 20 januari 2008 17:31

Ingen vilodag idag precis. Satte klockan på 9.00 för en snabbdusch innan terminens första pedagogmöte 10.00 Tog litet tid hitta ngt i klädväg som kändes bra, men med dåligt resultat. En åtsmitande tunika med randiga leggings var ingen hit, men klockan tickade så jag fick stå ut de timmar mötet tog och cyklade iväg.

Väl på plats hade vår samordnare Lina redan kokat kaffe och köpt maffiga nya wienerbröd, så det fick bli min frukost. Överraskande nog möttes alla pedagogerna upp förutom en som tyvärr aldrig dyker upp. Synd då hon tycks hamna utanför den gemenskap som börjar byggas upp.

Det var ett mkt bra möte vilket kändes skitbra. Alla delgav sina reflektioner kring hur hösten hade varit i sina repektive grupper -positivt o negativt- känslan inför kommande termin fram till Barn-ungdomsfestivalen 10-11 maj. Hur grupperna fungerade, vilka uppsättningar man jobbade eller skulle jobba på - nya ideer kom fram och förslag på bl.a street-fightingkurs för alla pedagoger av Linas kompis som är skådis och jobbar med dylikt. Jag har gått utbildning i detsamma för 100 år sedan och ser fram emot en sådan kurs då säkerligen det mesta förnyats etc. Lina är otroligt effektiv och en jättebra samordnare som lyckas hålla diskussionerna på ganska så hygglig nivå så det inte blir ett "tuggande" och långrandigt.Känns som hon har en positiv inverkan på alla.

Så har det nämnligen inte varit förut kan jag säga.

Efter ped.mötet var det X:a årsmöte med styrelsen (som jag sitter i) och till min glädje gick alla med dit. Det behövdes nämnligen. Bortsett från de rent administrativa punkterna skulle bla en valberedning tillsättas inför årsmötet i mars och tystnaden föll tungt över församlingen. Alla tittade på varandra och alla sa nej. 2 av de ordinarie skall sluta och 2 nya styrelsemedl. tillsättas. Brukar vara kanonjobbigt få folk ställa upp. Efter ett par minuter skriker Lina att "jag vill vara med i valberedningen och jag föreslår P till detsamma då vi bor så nära varandra." Jisses - tänkte jag - har hon inte tillräckligt att ta tag i nu denna terminen, men då vi jobbar ihop är vi "inte släkt" utan enbart arbetskamrater så jag sa inte ett ljud. Egentligen skulle det vara 3 i valberedn. men då inga fler anmälde sig fick det bli Lina o P. Lina stack iväg hem, jag stannade en stund pratade med A som ville samarbeta med mig inför festivalen - kan bli spännande - hoppas jag - som ännu inte riktigt kommit i fas med vad jag vill göra etc.

Då jag kom ner på gården stod Lina kvar ! och pratade i mobilen.

"Nu har jag fixat 2 nya styrelsemedlemmar" sa hon. VA?!

Jag måste säga att hon far fram som en ångvält av effektivitet.

Gäller 100% eller inget. Kan inte annat än garva - upphör aldrig förvåna mig.

Skönt komma hem. Lina ringde och vi diskuterade en del kring mötet.

Jag var otroligt frustrerad förresten då jag cyklade hem. Tänkte på vad det kunde vara, då jag kom på att jag inte gav mig tillfälle att ifrågasätta en idiotkommentar från vår ordförande som man kunde önska hade en mer social och positiv inriktning. En fråga ställdes till henne hur länge hennes förordnande sträckte sig, varpå svaret med hopknipna läppar var "ja jag kan sluta nu om du vill". Så uttalar man sig inte då det inte var målsättningen med frågan. Känns som ett slag i ansiktet på den som frågar och sänker lusten o intresset.

Ja nu får vi se hur denna terminen artar sig.

Ser mkt fram emot Linas uppsättning av "Hud mot Hud".

Hoppas kunna känna samma för min - vad det nu blir...

Känner mig så stolt över min dotter vilket är så jävla kul. Hon kan mkt mer än vad hon tror - orädd, saklig, positiv och med sjujävla patos som hon inte har en aning om. Kallas utstrålning och karisma.

Så brås hon oxå på sin mamma...hahahahaha....tänker jag idag för att stärka min självkänsla....sant eller inte..skit samma....haha.

Teater e kul!




Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards