Alla inlägg den 1 januari 2008

Av ulla lundstedt - 1 januari 2008 14:42

Första dagen på nya året. Känns alltid lika märkligt, tankarna far runt i huvudet. Dels betr det år som gått och vad jag kan ha lärt mig av det. Dels alla dessa oskrivna blad som ligger framför mig. Löjligt egentligen, för allt fortsätter ju "som vanligt". Nya styrelsemöten etc etc...Men ändå...Rädslan finns trots allt lurpassande runt hörnet att något trist, hemskt eller otäckt ska hända-jag vet ju inte - som väl är kanske. Det gäller bara att ta dagen som den kommer, försöka leva i nuet och glädjas åt det liv jag lever här och nu.

En sak vet jag i alla fall. Jag måste förbättra min livsstil, äta rätt och på någotsånär bestämda tider, motionera mer för att få upp kondisen etc. Dvs minska i vikt. Om inte annat så för hälsans skull och alla klädesplagg som väntar på att bli burna. Mitt problem är att jag sällan är speciellt hungrig, glömmer äta, tråkigt laga mat. Suck-måste jag ju fixa till-vända alla dessa negativa känslor o tankar till ngt jättekul, spännande och nyttigt......bekväm är jag ju oxå betr dylikt.....

Viktigt för mig är i första hand att alla i min familj får fortsätta vara friska framför allt. Ja, jag med.....

Just nu är jag förkyld, trött, ont i kroppen...skriva mer senare tror jag då inspirationen gör sig mer gällande. Känner mig urtråkig nu. Ska slänga mig i soffan och se en film tror jag.

Håhåhåhå....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards