Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

FARMOR IGEN !! Stresstålig? Depr.?,Träning

Av ulla lundstedt - 24 januari 2008 09:55

Skulle lagt mig tidigt igår med tanke på idag. Hm-vilken logik?!

Så blev det emellertid inte.

JAG SKA BLI FARMOR IGEN!

Patric ringde vid halv 10-tiden och överlyckligt chockad berättade att de skulle få en ny liten baby sept/okt! Tänk att jag blir lika glad och nästan rörd till tårar varje gång jag ska få barnbarn. Det blir nu 10:e ggn.

(Inberäknat lilla Vilja som egentligen är mitt barnbarnsbarn men som jag i hjärtat känner som mitt barnbarn. )  Heja!

Mina barn är så DUKTIGA på att göra barn (ler).

Inte klokt egentligen att jag ju faktiskt är en del i och orsak till att alla dessa underbara människor finns till. Kan man vara annat än tacksam och lycklig.Livets underverk tycker jag.Nu kommer de sista att vara i "typ" samma ålder oxå. Får hyra lokal till nästa jul (ler).

Blev farmor första ggn då jag var 39 år.Manuella, Adam (vuxna),Josefina, Benjamin (tonåringar), Elvira 6år,Morris 5 år, Cornelia 4 år, Beppe 2 år, Vilja 1år och ny baby i sept 0 år.Jag älskar dem.

Trots gårdagens glädjebesked vaknade jag tidigt med huvudvärk och å-gren inför kommande dag. Idag alltså. Samtal jag "måste" ringa betr ev felaktigheter i styrelsearbetet, valberedning etc, dvs att vi troligtvis missat en post till kommande årsmöte. Jävligt jobbigt då det bl.a gäller att förhindra föreningens undergång om inte en person drar sig tillbaka. Jag är bara så in i döden trött på dylikt - har varit alltför mkt sådant i mitt liv. Känns som jag inte orkar dra en runda till med diskussioner och konflikter.Jag vill må bra och inte ha att göra med så mkt oro och negativitet som  numera så lätt drar ner mig. Är inte alls lika stresstålig som jag varit. Dessutom blir jag så jävla förbannad på dumma människor, vilket tar alldeles för mkt energi från sådant som jag kunnat ägna mer glädje åt.Blir så trött!

Tyvärr går detta oxå ut över min barngrupp som jag känner obehag över att ta tag i igen. Jättetråkigt känna så. Underbara ungar i gruppen. 2 av dem har ringt att de slutar, vilket visserligen är trist, men ganska vanligt just i den åldern 12-13 år. De har gått hos mig sedan de var 6-7 år och behöver prova andra intressen i livet.

Känner mig trött på dramaövningar, improvisationer etc. Vet inte vad jag ska göra för uppsättning till festivalen. Inte jobbat för det heller eller orkat ta tag i det. Bibl.böckerna med uppslag till pjäser ligger oöppnade fortfarande. Ingenting förberett för kvällens träff - måste ta tag i det senare idag. Blir i alla fall en liten slant i maj. Får bli moroten.

Igår var jag på ny introduktion på Forum. Skit bra instruktör tillika naprapat. Nya maskiner som verkar bra och gör det hela litet mer spännande. Duschade, bastade - skönt. Ska gå 2 ggr/v de första 3-4 veckorna sedan öka till 3 enl. instruktören. Dessutom snarast beställa tid hos naprapaten för att undvika skador på muskler som slaggat igen efter så långt uppehåll.

Nu ska jag ta ett varmt bad - fryser. Klä mig och planera inför barngruppen ikväll.

kram till den som läst...



 
 
Ingen bild

Manuella

24 januari 2008 12:46

Ojojojo....grattis farmor!! Vad roligt!
10 st..inte dåligt;-).

puss o kram
Manuella med familj

 
antigone

antigone

24 januari 2008 22:12

Det kommer lösa sig morsan m teatern och du kommer finna att all glädje över det som faktiskt är roligt snart kan sväva fritt.
Använd dig att Idioten istället *ler* du vet hur jag menar.....;-)
Puss o kram
Älskar dig så vansinningt mycket och du måste vara rädd om dig!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
TheMighty

TheMighty

24 januari 2008 22:38

Gammel-bobo... jag kan fixa teatern om så behövs men då blir det hårdhandskar!

http://themighty.bloggagratis.se

 
*P*

*P*

27 januari 2008 09:01

Så mycket kärlek det finns i dina ord. *myser* Du är en så fantastiskt deltagande mormor. Vilken ynnest för alla i familjen att du finns där.

pssst... idag blev jag kär i Chagall. "Klick" sa det! Tack!

http://blogg.passagen.se/sviskonpajen

 
Ingen bild

bobo

28 januari 2008 16:10

Till P:
då är vi kära i samma man (ler)....
helt underbara målningar.
han var själv snygg oxå....
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards