Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

I am back......

Av ulla lundstedt - 19 januari 2008 23:43

Har tappat lusten skriva blogg för tillfället.

Skrev en blogg häromdagen - en sådan som det var kul skriva - beskrev dtealjerat Linas o min promenad till Triangeln med småkillarna - smågarvade för mig själv då jag skrev o såg allt framför mig - då jag skulle spara den nuddade fingern vid touch-musknappen på fel ställe tydligen då jag tryckte på spara och allt försvann. Blev så jävla irriterad så jag kände att jag ska aldrig skriva mer blogg.

Det var egentligen bara detta jag ville skriva.............men nu är jag tydligen igång igen...

Lina ringde i morse o bjöd på frukost. Frukost är ju inte min största last i livet men alltid kul med litet sällskap till morgonkaffet. Gott var det i alla falla, käkade 3 halva nybakade frallor....rekord.

Lina lyckades med den näst intill omöjliga uppgiften att dra mig med till Forum som jag blev medlem i för flera månader sedan - utan att gått dit igen.Instruktionstimmen (en idiot till kille som skulle visa) och  på hans förfrågan berättade jag att jag tränat Nautilus regelbundet sedan -94 på  "Ackvadkul" !!! (som fått stänga då fritidsförvaltn. sett till att hela huset möglat sönder.) Då visade han mig bara var maskinerna fanns och tyckte att jag visste ju hur de fungerade. Jaja, sen blev det jul etc...lusten försvann.

Lina skulle superstarta på löparbandet med hörlurarna på till TV:n framför sig. Jag gjorde detsamma, men naturligtvis funkade inte min TV och inte ett ljud kom ut ur mina hörlurar. Jag fixade egen "TV" genom att kolla alla duktiga männsikor som genom glasrutan kämpade med att lyfta tyngder i takt ! alla samtidigt. De av dem därinne som stod närmast glasfönstret såg att jag, som inte kan smyga så bra, intensivt iaktog dem, blev ganska generade ,då det faktiskt var just de som inte orkade och kunde lika "bra" som de andra. Dessa 2 killar sympatiserade jag starkt med.Litet hysterisk träning tycker jag.

Efter att ha promenerat på det jävla bandet (urtrist!) en evighet, tänkte jag gå in till maskinerna, vilket inte Lina skulle p.g.a sina skotthål.

Letade i lådan efter mitt träningsprogram. Fanns det kvar där ? Hade ju bara varit där en gång. Fick springa ner i omklädn.rummet som ligger längst bort naturligtvis, för att hämta mina "glasisar" så jag kunde avläsa namnen på korten. Längst in låg ett tomt! kort som visade sig vara mitt.

Lina sprang för livet på löparbandet, det kolsvarta håret låg i våta stripor runt huvudet och hon såg ut som då hon var liten och frustrerat envis.

Jävla gym! Maskin nr 13, 14a etc etc - var fan fanns de? Jag gick runt där - helt upptagen av mig själv och letade. Alla var intensivt upptagna av sina maskiner, svetten lackade om dem - stänkte! - och jag letade. Tog en maskin i högen som jag kallar midje.muskel-maskin Den kände jag ngt så när tillfrån förr. Gick bra då jag vred mig till vänster-men sen visste jag inte hur man fick den att rotera till höger. Kastade mig över en kille som svettandes  brottades med en annan maskin och frågade - men inte visste han inte. Det visade sig att jag missat ett annat angränsande rum med de maskiner jag hade på min lista. Saken är bara den att de funkade inte alls som jag var van vid från det "kuliga" mögelstället. Då kom Lina farande och tyckte att jag kanske skulle boka ny instruktionstid istället. OK då.

Duschade, bastade och promenerade hem. Chokladdoften från BR gjorde att vi som 2 zoombies vandrade in o köpte välförtjänt GI?-choklad till kvällen.

Naturligtvis kunde vi inte heller låta bli kolla in på G.Sjöden (livsfarligt) där vi köpte vars ett par strumpor eller leggings.

Hemma, ont i fötterna efter den långa löparpromenaden (enl Lina endast 15 min, men det tror jag inte på), slängde mig i fåtöljen kollade TV.

Skulle betala räkningar på nätet men fastnade på olika bloggar då Lina ringde o bjöd på middag. Det var jättemysigt och kul. Bennes bästis Nigel som numera nästan tillhör familjen var där så det var ett långt bord, mycket mat o många personer. Plötsligt kom långa farbrorn upp, vilket fick Beppe att bekymrat o distanserat rynka ögonbrynen och skynda sig upp i mitt knä. Det gick fort över förstås då han förstod att han inte var farlig. Diskussionerna vid bordet var intensiva o höga, middagen var god o det räckte till långa farbrorn oxå.

Småkillarna kollade Molly på TV och vi slappade i soffan innan jag gick upp. I vanlig ordning ville inte Morris pussas då jag skulle gå eftersom han genom detta visar att han blir "sur" (gullis).

Skulle lägga mig tidigt - haha - som vanligt.

När fan ska jag lyckas ta hand om mitt nya liv....

Tror aldrig aldrig aldrig jag lyckas gå ner i vikt. Känner mig tjock, blek! och ful.Alla kläder har "krympt"!

Ska sova på saken.

Natti o kram till den som orkat läsa.



 
 
antigone

antigone

20 januari 2008 00:57

hahahaha.....men det var roligt ändå att träna eller hur?
Tänkte ta en ny runda på måndag, ska du med runt 13?
Puss o Love min vackra mamma!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

20 januari 2008 01:16

Jag städar 10-13 på må- det räcker den dagen...

 
TheMighty

TheMighty

20 januari 2008 13:09

Lagom med träning, mat och vila gör bobo glad...

http://themighty.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

20 januari 2008 13:18

Ni är för härliga! :-)

Kram Mia

http://assar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards