Alla inlägg den 21 maj 2008

Av ulla lundstedt - 21 maj 2008 13:00

Skall det verkligen ta 2 månader att få ett nytt ID-kort?!

Visakortet fick jag efter 3 dagar samt pinkod.

Vanligtvis tänker man aldrig på hur ofta man ska legitimera sig...

jo- jag har passet...men i lådan hemma....

Vill ha ID-kortet NU!

Tjoff!!

Av ulla lundstedt - 21 maj 2008 12:32

Vet inte - har ingenting skriva om känns det.

Jobbar stenhårt få kontroll över mitt liv igen. Skiter sig varje dag egentligen. Alldeles för mkt handla först o tänka sen- göra en sak för att sekunden därpå få ögonen på ngt annat just då mer intressant etc varpå allt blir halvklart...Lägga mig tidigare - helt kört. Sitter o zappar på TV eller datan tills klockan närmar sig nästa dag. Resultat - sover fram till halva nästa dag. Mr Å dyker upp och promenaden till dusch etc blir lång men efteråt känns livet lättare. OM jag hittat kläder jag med fantasins hjälp ser mindre tjockgravid ut i. Haha...man blir vad man tänker....

Igår lagade jag mat!! GI-mat. Sådant som alla andra gör helt självklart varje dag - men inte jag inte. Gjorde italienska köttbullar samt en annan typ av detsamma med tomatsås etc. Tog fantamig hela dagen och min kokvrå fick saneras efteråt. Men nu ligger det några portioner i frysen. Hurra!

Tänker just nu på Beppe som fick 40 graders feber igårkväll-troligen för att han råkat få 2 täcken över sig. Vilken tur att de såg det i tid. Kunde gått illa. Han älskar springa naken-verkar aldrig frysa-har mkt värmande småbarnsfett på kroppen. Igår då jag var där fick jag försöka gå hem 3 ggr. Vet inte vad som farit i honom. Grät helt desperat och skrek efter Bobo. Första ggn jag verkligen gick, glömde jag säga hej så de hörde det han o Morris o pussa dem, varpå Lina ringde omedelbart jag kom upp att Beppe låg på dörrmattan och skrek efter Bobo. Mitt hjärta brast (typiskt mig) och jag rusade tillbaka. Mkt riktigt där låg han med näsan i dörrmattan och vrålade. Det gick över efter en stund då vi kelat litet - sen var det inte det lättaste gå hem igen. Hasse hittade ngt som de satte sig i soffan för att fixa tillsammans och då gick det bra. Tänk så känsligt dylikt kan vara för ett barn. Dumma mig-lovade aldrig göra så mer-då blev han glad.

Nu ska jag fixa räkningar, kolla ekonomin (suck!), vänta på lön och se om jag får råd köpa ngt jag känner mig trådsmal i (haha). Kanske jag sticker ner till Kallis-verkar vara skönt ute idag.

kramis

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards