Alla inlägg den 12 maj 2008

Av ulla lundstedt - 12 maj 2008 20:28

Äntligen sovmorgon - på riktigt! Solen sken från klarblå himmel. Lägenheten full med prylar och kassar från teatern, kläder, odiskade muggar, papper, prylar överallt. Idag skulle det grejas och fixas hemma. Sedan moppen ner för en underbar soldag med bad på Kallis.

Lina ringde o vi pratade en stund. Kom på att jag glömt lämna kvittot betr A avskedspresent igår och fått tillbaka de utlagda 249 kronorna. Skulle kolla att jag hade kvittot kvar i plånboken under tiden jag pratade med Lina - upptäckte att plånboken var BORTA!! Shit - på med luren-hej..

Letade som en intelligensbefriad på alla möjliga ställen som om den fått ben och sprungit och gömt sig i slasken, toan etc. Djupandning - tvingade tankarna ta form.

Som alltid då det verkligen gäller ngt väsentligt har jag förmågan att fokusera och bli mkt aktiv.

Hur var det nu igår??

Min väska var gömd i ett hörn under ljus/ljudbordet på teatern, dit ingen annan än jag och A (som skötte ljuset åt mig) hade tillträde.Jag tog upp 2 tjugor, lade tillbaka plånboken i väskan, tillbaka på golvet med kofta etc över. Sen rördes den inte.

Festivalen var slut - jag sorterade kläder etc som skulle upp till ateljen, riggade ner scenen.....Då allt var klart (nästan) tog jag moppehjälm, väska samt Ikeakassen fylld med prylar jag lånat ut till uppsättningen och skulle ta med hem, ställde allt på ett bord i det s.k förrummet till scenen. 

Klockan var då ca 17.00 och en sista kass skulle upp till kontoret.

Stck iväg, kom tillbaka, tog mina saker med ut på gården, käkade, mös med de andra etc. Sen hem.

Alltså - ngn måste med blixtens hastighet fått syn på väskan i förrumet, med blixtens hastighet sprungit in (jag hade ju inte låst) stuckit ner handen i min väska och snott plåskan. Enda chansen, enda möjligheten det kunnat skett på.

Ok- dagen blev alltså inte alls som jag väntat. Iväg till teatern för att kolla om den ramlat ut (?!) på ngt sätt. Inte speciellt logiskt tänkt precis.

Fick i vilket fall tillbaka pengarna jag lagt ut, suck!- tur var det för nu hade jag inte Visakortet att ta ut de 100:- jag hade kvar på kontot. Käkade litet av den överblivna gårdagens buffe tillsammans med övrig personal (hade inte käkat varken frukost eller lunch). Tog moppen direk till Sebank och spärrade Visakortet, polisanmälde (måste visa polisanmälan för att få ett nytt , av mitt nyligen inköpta Kalliskort 1.200:-

Personbevis från skatteverket för ID-kort, ringde Safesecurity som jag är medlem i som spärrade alla andra kort typ bibl.kortet etc. Faaaan.

Lina bjöd på supergod middag - Nicke-kotletter m vitlöksris friterad potatis sallad o bearnaisås och vin! Gott plåster på såret.

Känner adrenalinet stiga i kroppen vid tanken på den jävel som snodde plåskan-kanske tur jag inte såg personen ifråga, då hade det troligen handlat om annat - eller oxå kanske jag hade skrämt skiten ur han/hon och plånboken hade varit tillbaka hos sin rättmätiga ägare.

Hoppas resten av semestern blir bättre. Typiskt det ska hända just mig även om jag inte önskar ngn annan detsamma. 

kram

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards