Alla inlägg den 2 maj 2008

Av ulla lundstedt - 2 maj 2008 18:23

Haft litet datorabstinens. Kunde inte öppna mkt viktiga dokument från teatern som jag måste ha snabbt så Hasse har haft den o fixat till det. Däremot tycks brännaren på denna dator inte fungera så vi ska köra ut och lämna den där vi köpte den. Hoppas de kan fixa det. Min MSN ser inte riktigt likadan ut numera men det får väl lösa sig det med. Jag kan ivarje fall öppna o trycka ut de papper jag behövde.

Redape med min grupp igår. Jag var där 14.00 och bar upp all rekvisita från källaren, byggde klart scenen (puh), satte upp alla 5 fonderna 3 m höga och 1,5 meter breda, sandpåsar på så de inte välter. Sorterade rekvisita, kollade kläder etc etc. De andra kom 16.00 som avtalat var-resten kom efter mobilsamtal så fort de kunde. Missat tiden, glömt, tagit fel tid etc men alla (utom 1)var där till 17.00 Körde hårt med dem igår dvs finslipade scenerna vilket är det viktigaste för att det ska bli fångande och intressant. Det är de små små detaljerna som gör det. Ett ögonkast, kort eller lång paus mellan replik, överdriva så det blir lagom (ler) etc. Det var kul för det gick skitbra. Alla var på bettet och applåderade vilt varandra. De tränade hinna klä sig, sminka, hitta rätt rekvisita etc och jag tror det kommer gå skitbra. Fick en liten assistent igår. En av tjejerna som enbart har sina scener alldeles ibörjan, är litet blyg o tillbkadragen troligen för att hon inte alltid förstår vissa svenska ord, gav jag uppdraget att vara min regiassistent. Detta visade sig vara skitbra. Hon engagerade sig verkligen och hade många synpunkter till mig som hon högt uttalade betr sina kamraters framförande. Att det var för tyst, han pratade för fort, kanske hon skulle komma in där istället etc vilket bara gjorde det hela faktiskt bättre. Kompisarna blev glada o tacksamma - roligt att det inte uppfattades negativt. Så har jag oxå jobbat stenhårt med dem betr positiv kritik för att föra arbetet framåt. Vi höll över till 20.30 och lyckades jobba genom alla scener utom den sista. Därefter var det bara att plocka undan allt igen -systemnatiskt-för att lätt kunna hitta det igen på sö. Då har vi öppet genrep med en av tjejernas familj etc som publik.

Hon sa för mkt länge sedan att de skulle resa utomlands så hon inte kunde vara med på festivalen. Alltså gjorde jag så att hon fick välja vad hon kände för att göra av scenerna som jag då dubblade så hon skulle känna terminen meningsfull.Detta med fullt stöd i gruppen.

Astrött var jag hemma 22.00 Käkade en laxmacka-för trött för att laga käk. Eller ens äta. Zappade på Tv o sen bingen.

Vaknade vid 9-tiden och satte igång och röjde hemma. Jätteskönt.

Thats it.....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards