Alla inlägg den 7 maj 2008

Av ulla lundstedt - 7 maj 2008 10:56

Igår hade jag besök av världen sötaste, coolaste,busigaste, envisaste lilla 1-åring och hennes fantastiskt underbara mamma. Dvs mitt äldsta barnbarn med dotter. Skitkul. Finns inte ngn som kan "stirra ut en" som en 1-åring - dvs kolla läget, var är jag, vem är nu du igen, snäll eller farlig? Kunde som vanligt inte hålla tassarna borta utan slet upp henne ur vagnen kramade o pussade. Ögon släppte inte ögon - ok - tydligen gillade hon läget och forsade ner på golvet. Här fanns mkt att undersöka-wow! Vet ingen annan 1-åring som "pratar" hela tiden-konstant. Med varierande tonlägen-haha. Denna lilla tjej har dessutom ett skratt som börjar från tårna och bubblar som sockerdricka upp genom kroppen och ut ur strupen. Snacka om att det smittar. Mamman hade köpt världen coolaste "barnstol" av tyg som man bara trädde över en vanlig stolskarm och likt blöjsystem fäste över mage-bröst för att knäppas bak stolsryggen. Förpackad i en liten påse bara. Så himla behändigt att slippa dra med sig Ikeas vita plaststolar med ben som under transporten faller runt överallt om man inte tejpar eller på annat sätt binder dem samman. Käkade hon sin lunch i sin nya stol, medan jag sprang över till Lina lånade te till mamman. Jag har ju aldrig varken te eller mjölk (till kaffet) hemma. Här dricks det bara starkt black coffe.

Sen blev det enstund lek ute i  miniköket, uppflugen på kökspallen, med handdukar under hakan lekandes med vatten, diverse verktyg. Alltmedan hon mellan varven log mot sin spegelbild över vasken. Jag har speglar där i tron att det förstorar min "typ" kokvrå.

Så fikade o babblade mamman och jag - skitmysigt träffa dem.

Eftermiddagen och kvällen ägnade jag mig åt skriva afficher betr lördagens föreställning etc etc.

Nu skall jag sticka bort till teatern trycka program etc.

See you later-aligator......

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards