Alla inlägg den 11 mars 2009

Av ulla lundstedt - 11 mars 2009 22:52

Rubriken blev en sammanfattning av dagen.

Kändes helt ok - faktiskt bättre o lättare - träna så tidigt som 10.00

Lina var där samtidigt och det var kul - såg så söt ut där hon satt mkt sammanbiten och kämpade med maskinerna.20 kg lättare! Kul.

Såg att hon, under träningen, inte för en sekund släpper tankarna på sin uppsättning. Lyssnade på låtar hon tydligen försöker pussla in i olika kreativa sammanhang i pjäsen.

 Så är det o så blir man i detta yrke..

Själv gör jag just nu precis likadant - fast i motsats riktning.

Det första jag tänker på o det sista innan jag somnar.

Vad ska jag skriva-hur ska jag hitta "den röda tråden"- hur ska jag utforma den - på vilken nivå ska den ligga....Behöver input - hjälp -  har fastnat... Går inte släppa tankarna..ingenting händer....shit!!

Började läsa genom Linas manus då hon vill ha förslag på vad en kille i hennes grupp skulle kunna få för roll som inte finns skriven i manuset.

Skithäftigt bra manus där man kan laborera med det mesta...

Hann bara halva manuset då jag kom på att jag skulle på styrelsemöte.

Rusade iväg.

Hasse var försenad från Odense.

Lotta från ABF var där - det var kul se henne igen.

Men skittråkigt möte.

Bara en jävla massa regler diskuterades nästan in absurdum eftersom vi inte är tillsvidareanställda-endast timanställda.

En del positiva saker betr backup etc från Lotta kom fram-skitbra.

Lotta hade klara raka svar på alla frågor.

I vilket fall har jag svårt för en massa regler.....

Regler som tycks ligga närmare näringslivets personalpolitik än en ideel teaterförening känns det som..

Om jag ska ta upp en fråga på punkt "övriga frågor" ska jag tillskriva styrelsen om den 2 v innan ?!...himmel...byråkratiskt..

Känns som den kreativa spontaniteten inom styrelsen och teatern kvävs av en massa konstiga regler.

Självklart är målsättningen göra saker o ting bättre. ..antar jag..

Det vet jag-men det är inte riktigt min "deal" så att säga.

Kanske litet överkurs...osäker...

Måste tillägga att jag trots allt känner stor tacksamhet till Å som verkligen engagerar sig o lägger ner ett kolossalt arbete med målsättning att utveckla teatern...mina känslor kring alla nya regelverk tyder kanske/antagligen på konservatism - vill ha det litet "friare" bara.

Men det är nog bara jag - så jag tiger om det.Tillsvidare i alla fall.

Jag gör som jag vill och alltid gjort i alla fall. Skiter i vilket...

Mötet drog ut på tiden - var inte hemma förrän 21.30

Nu ska jag snart lägga mig........

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards