Alla inlägg den 1 mars 2009

Av ulla lundstedt - 1 mars 2009 23:21

Hade inte tänkt skriva ngt ikväll egentligen. Ganska så trött faktiskt.

Var uppe tidigt och grattade världens goaste 3-åring! Han var helt uppslukad av alla paket - jättelycklig. Morris var helt fantastisk som verkligen delade med sig av dagen till sin lillebror.

I sista minuten - som vanligt - stack jag upp, duschade och cyklade iväg till teatern 11.00 för rep med ungd.gruppen

Fortfarande inget jävla manus - enbart det vi diskuterat och improviserat. Finns en hel del att ta fasta på men jag kan fortfarande inte hitta den röda tråden. Känns för jävligt då gruppen litar så blint på mig och att jag ska fixa det.

Har verkligen för första ggn riktigt kört fast.

Men fan den som ger sig.

Repet idag var fantastiskt bra.

De fick en verkligt svår uppgift som de verkligen imponerade på mig med. De har pratat så mkt om seriösa roller, seriös teater ! så nu ville jag ge dem en smakbit av ngt ditåt.

Trodde aldrig att de skulle klara det så som de gjorde.

Avancerat för 13-14 åringar.

De fick ta en sak - vilken som helst ur skåpet - hatt, väska, ring, näsa...- utan att ha en aning om vad de skulle använda det till.

Därefter fick de uppgift att en o en -på studs- utan betänketid gå upp på golvet - ikläda sig en karaktär som den sak de tagit gav dem intention om - och berätta den karaktärens livs historia.

Jag var faktiskt helt tagen.

En av killarna -iklädd grå peruk, glasögon, handväska tog karaktären av en äldre dam i Tyskland. Pappan försvann i första världskriget och den livshistoria han målade upp grep honom själv så starkt att tårarna kom i hans ögon då han avslutade.

Underbart se/höra dem - vilken otrolig utveckling de genomgått dessa år-det känns som den största belöning för jobbet man kan få.

Jag hade diktafonen med för att ev kunna plocka till mig ideer till manuset - men det smög sig- då varje livshistoria kunde bli ett manus för sig (ler)....

Ska i vilket fall skriva ner deras berättelse från diktafonen som de ska få vid terminens slut.

Förr skrev de ju dagbok som jag tryckte upp- nu får detta bli avslutn.present

Därefter hem, soppade och upp till kalaset hos Beppe.

Wow - vilket röj!

Hahaha...Härligt se - överlycklig Beppe, lycklig Morris som ju oxå kan leka med nästan alla Beppes presenter. Vilken tur.

De var mkt bestämda att de skulle sova i Spiderman-tältet i natt - ja önska kan man - men då mörkret sänker sig, tröttheten sätter in är det tryggast ligga hos mamma.

Sett Beckfilmen ikväll. Är ingen fan av dessa, men blev fast. Den var mkt bra, imponerande skådespel denna ggn. Jan Malmsjö gjorde en kanonroll bl.a samt en tysk skådis som var kanon...

Nu ska jag dricka en kopp te och sen nanna....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards