Direktlänk till inlägg 18 december 2009

STUNDENS TANKAR - fredag 18/12 - 12.30

Av ulla lundstedt - 18 december 2009 12:00

        

 

 Vill inte stressa...vill inte...vill inte....

STOP!

Andas....djupa andetag....en sak i taget....

 

Javisst - men var fan ska jag börja?!

 

Jag andas och andas djuuuupa andetag....så jag blir alldeles yr i bollen....och blir sittande kvar här -skriver-om typ ingenting. "Dum" är bara förnamnet...

 

Köpte för en månad sedan - minst - ingredienser (nötter etc etc) till hemmagjord mysli som fortfarande idag låg kvar i påsarna.

Sagt och gjort - nu är det gjort !

Ugnen 200 grader - första ggn utan att bränna dem !

 

Egentligen skulle jag städa och tvätta av i köket  innan familjen från S-viken kommer på tisdag. Det var ju bra jag tog myslin först...hm...

 

Handla julklappar till barnen och lönen som inte kommer förrän den 22/12. Inte den blekaste aning vad de vill ha.

Jo de stora vill ha pengar - bekvämt men skittråkigt ge bort - men de blir väl glada får jag hoppas.

 

Så är det det här med julmaten...vad ska vi ha och vem ska köpa vad...Niclas brukar vara bra på det och han är ledig från jobb i helgen. Ska ringa honom då.

 

Hur många blir vi julafton? Kommer alla blir vi 17 st !

Men jag tror att de stora barnbarnen m fam ska vara hos deras respektive i år. Då blir vi bara 12 st - i min lilla 2,5:a....med minikök eller kokvrå kanske det kallas.

Men det går - varav hjärtat är fullt...!

 

Har försökt sanera gästrummet (haha vad det låter fint) -

där det låg/ligger kläder, prylar, papper i massor, pärmar, pennor etc etc överallt. Försökt/försöker pula in allt i små skrymslen i bokhyllan och garderober.

Undrar om jag hittar det sedan då de rest hem.

 

Har städat av badrummet - ett måste då man ska ha gäster. Köket o badrummet är viktigt.

 

Väntar på x:a sängen så jag kan bädda o göra klart där inne.

 

Sen ska jag antagligen göra köttbullar på ca 2 kg, omeletterna, svamp/räkstuvning, frestelsen...

Ja sånt händer en gång om året - årets bedrift!

 

Pengar pengar pengar.....tänk om man vann på triss i tv - hade räckt med några miljoner.

 

Nu ska jag upp på vinden med allt som ska dit.

Kartonger, bordet etc....

 

Bara att sätta igång - suck!

 

Har en skitbra bok som bara ligger o väntar.

Hypnotisören av Keppler

samt många kanonfilmer som väntar....

 

Det får bli sedan...hm

 

GO BABY GO !!!

 

 
 
Ingen bild

Mija

19 december 2009 09:54

Visst är julen härlig! Tillsammans med de man tycker om. Men innnan man hamnat där...herregud! Vad håller man på med? Jag får banne mig tokspunk varje december p g a kraven som ställs, och aldrig lyckas man förbättra så att stressen försvinner... Konstigt!

Jag hoppas du och resten av familjen får en jättefin jul! :-)

Kram Mija

 
themighty1

themighty1

19 december 2009 11:44

luuugn, det löser sig... vi har ju ett kök till att använda för fix och mellanlagring...

kram
hasse

http://minnyaresa.wordpress.comgn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards