Alla inlägg den 22 december 2009

Av ulla lundstedt - 22 december 2009 07:24

         Klockan är 07.00 och jag har redan tvättat 4 maskiner o hängt det, fikat, pratat m Adam på nätet och nu ska jag nog ställa klockan och sova ngn timme till.

 

Lagade mat flera timmar igår.

Ställde ut allt på balkongen - ska frysa in en del av det senare idag.

 

Sen gäller det att sticka ut på stan köpa julklappar till småkillarna och Vilja.

Varför är det så svårt handla till pojkar - tycker bara det finns tjejsaker överallt.

 

Sen gäller det frestelsen etc...

 

Vid 16-tiden idag kommer Patric m fam !

Ska bli jättekul !

Hinner jag sticker jag ner o möter dem vid tåget.

 

Trots mindre panik igår ser det ut som jag hinner med det jag ska - trots allt.

Sen vill jag bara softa med familjen...

 

Sängen väntar - med nybäddade lakan..

 

Nu är klockan 09.00 Jag hade satt klockan att ringa på 10.00, lade mig och frös så in i h-e så jag tappade i ett varmt bad för att få upp värmen i kroppen.

Nu sitter jag här o pustar ut.

Törstig - dricker ett stort glas isvatten.

Tittar ut över de snötäckta taken - vackert o mysigt.

 

Nu ska jag hämta in maten från balkongen.

Kanske måste knacka loss den - skulle vara typiskt mig. Kan ju inte ställa en stor järngryta i frysen....

 

Irriterad förresten över att jag gått upp i vikt. Jeansen jag har på mig satt löst så jag fick ha skärp - nu spänner de över magen. I vilket fall så kom jag överhuvudtaget inte i dem innan.

Blir påsmat veckorna efter jul.

Inte konstigt förresten.

Glögg, mackor, pizza etc har verkligen smakat sista veckorna !

Samt några Felix som numera har ett par rätter utan tillsatser.

 

Det var det det.

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards