Alla inlägg den 13 december 2009

Av ulla lundstedt - 13 december 2009 11:47

           

Sista föreställningen avklarad.

Ett gäng unga mycket trötta skådespelare äntrade scenen en sista gång.

De hade inte orkat ytterligare 2 föreställningar, vilket från början var styrelsens krav betr min budgetansökan. 

Glad att jag stod på mig.

 

Vi samlades som vanligt en stund innan föreställningen och diskuterade hur processen fram till nuläget varit.

 

Urplock av deras synpunkter:

 

"det varit mkt repetitioner 

tur  - annars hade vi inte klarat det

roligt - mkt skratt

intressant hitta sin karaktär

kunde vara lång väntan

passade på plugga repliker under väntan

upptäckt att man lärt sig mkt genom att se på de andra

positivt med kritik- för att kunna förbättra

någon sade sig ha slarvat med repliker, vilket gav insikten om att det hade haft konsekvenser veckorna innan premiär"

 

Nästa gång ville de spela något de aldrig gjort....som en ond, elak....

Ville spela en skräckhistoria som en clown som rövar bort barn ?! haha...mm mm..mycket o många galna ideer...

 

Det där med nästa gång var i går absolut ingenting jag ville höra eller diskutera....orkar inte ens tänka tanken.

Men de var redan på G in i nästa produktion...suck

Orkar jag - kan jag - vill jag ....?!

 

Hur ska jag kunna släppa dem efter så många år.

De kan inte ens tänka tanken...o litar på mig...hm

Jag är mycket fäst vid dem....

 

Nu är det söndag - lucia, ska ta ett bad, packa upp alla väskor jag hade med hem igår, städa av, hämta ner julen från vinden, köpa gran etc etc...

Sedan - ska jag bara chilla.....

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards