Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Så är denna påsk slut.....

Av ulla lundstedt - 13 april 2009 19:41

Så frustrerande...har lagt ut Susan Boyle (American Idol-09) från Youtube på Facebook samt här på bloggen - men nu visar Youtube att den på begäran är inaktiverad ! Fattar ingenting....Synd på dem som inte fick möjligheten se lyssna på denna fantastiska människa. Suck! Jag förvaltar denna upplevelse med stor värme i hjärtat !! och önskar att alla mina vänner fått göra detsamma.

Har varit en varm, mysig skön påsk.

Grattade benne 14 år där det bjöds på riktig krögarmat - för dem som äter. Kul var det träffa Nicke, Bella, Manuella m fam o lilla Vilja.

Fina foton på Linas blogg.

Dagen efter skulle jag skriva. Solen sken från klarblå himmel mmmm.

Kom yrvaken ut i hallen och såg alla vinterkappor (jackor) hänga ,varpå jag kom på den "briljanta" iden att plocka upp detta på vinden. Ofta går tyvärr tanke och handling i mitt liv hand i hand och dagen slutade i total kaos. Inte fan blev ngt skrivet inte. Rummet var belamrat med kläder - slänga? - lägga undan? - vad? - var?...fan.....

En tur in i andra rummet, kaffe o snus, tillbaka...plocka tillbaka...plocka fram...Dessutom var jag så dum så jag hade dragit ner sommarkläderna tillsammans med det andra....Å-gren på besök är bara förnamnet.

En del åkte trots allt upp på vinden - fan vet egentligen vad. Resten står gömda i kassar i rum två - tillsvidare. Just nu har jag förträngt det.

Satte mig på balkongen läste en skitbra bok "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg.

Sanslöst roligt samtidigt - jag känner så otroligt mkt igen mig själv i denna bok. Skrattretande mkt mellan varven.

Hon beskriver sin mammas politiska uppväxt (samt sin egen i stor mån) som om det vore min egen. Hur de var klädda, resonerade, diskuterade, åt och tänkte. Åsas pappa var alkoholist ( inte min ) och beskrivs med stor värme fram till dess hans liv (och hennes) gick mer överstyr.

Minns tex hur min pappa sa att man inte kunde köpa en båtmotor av Amerikanskt märke, bil skulle vara den ryska (minns inte vad den hette). Ja, vi hade en sån ett tag oxå hm. Alla som inte var med i partiet var "inga bra människor" - de var borgarpack o kapitalister m.m.m.m

Idag ringde Lina ville komma upp för att i lugn o ro skriva på sitt arbete till skolan. Hurra - för mig! Jag kom oxå äntligen igång jobba på manuset och hann till över halva. Komplicerad fortsättning följer imorgon.

Jag kan-jag kan-jag kan....

Hade en-som vanligt-mysig fika på lilla torg med Marianne. Kul träffas och bara prata.

Stack sen till Kungsparken och mötte upp familjen Ahlborg. Var med småkillarna på lekplatsen och lekte lejon, spiderman, snurrade på snurrgungan etc...Lina virkar o virkar o vir....

Hemma vid 18.00

Får se vad det blir för film ikväll.

Såg Cadillac Records-09 igår. Kanonbra film!! Rekommenderas.

Nu ska jag svida om, ta en kaffe .....

kramizzar


 
 
antigone

antigone

13 april 2009 21:57

Har du tänkt på en sak?
denna påsken har man inte varit däst i magen, rapat ägg eller sill....ganska skönt faktiskt.
Påsken har istället för mat inneburit att vi faktiskt UMGÅTTS mer under middagar och käk-
dessutom mysigt att sitta o skriva vid ditt köksbord.
Puss

http://www.antigone38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards