Direktlänk till inlägg 31 december 2008

de sista ödestimmarna

Av ulla lundstedt - 31 december 2008 18:56

Har just tagit ett varmt bad, smort in fettvalkarna och klätt mig i ett snyggt tält. Snart ska jag upp till Lina äta rostbiff m.m gott.Blir en lugn skön nyårsafton till skillnad från tidigare dylika aftnar vi firat tillsammans Lina och jag för några år sedan. Ja, jag var oxå med, då tyckte jag inte det var så märkligt - men det kanske det var? Minns speciellt en nyårsfest vi var på hos vänner till Lina tillsammans med Fina o Benne som var små då. Värden för festen var musiker och hade en stor flygel i lägenheten. Dessutom hade han ordnat madrasser, leksaker, böcker etc till Fina o Benne. Det var en skitrolig nyårsafton och vi gick hem  med barnen vid 03.30 över ett Möllevångstorg där rök o dis från raketuppskjutningarna fortfarande låg som en tät dimma. En annan var då Lina bjudit hem sina dåvarande nätkompisar för första ggn och jag träffade min nuvarande svärdotter -faktiskt före hennes nuvarande man (min son Peppe). Det var Lina som senare förde dem samman-kopplerska där haha..

Egentligen skulle jag varit på en stor 60-årsfest ikväll. Mitt eget fel att jag inte befinner mig där. Skulle kontaktat den firade men drog mig för detta tills det var för sent. Skyllde på en massa olika saker men största orsaken är faktiskt att jag inte vill gå dit och känna mig/de ska se mig så tjock som jag blivit.Känner mig ful, tjock o gammal. Dessutom inga kläder som ser schyssta ut på en dylik fest för 160 personer med idel kändisar och gamla teatervänner. Så kan det gå när inte haspen (för käften) är på.

Men det ska bli ändring på det. Står faktiskt inte ut längre.

Det blir efter hemkomsten från Sandviken.

Gott Nytt 2099 till alla och till mig själv - Tack snälla du/jag.....

 
 
antigone

antigone

1 januari 2009 01:53

Tycker du ska skriva ett mail till R där du faktiskt förklara som här varför du inte hört av dig till HANS föd-dag.
Synd jag inte visste allt mycket tidigare för då hade jag talat dig tillrätta faktiskt.
Du har gått upp i vikt- ja, men lååångt ifrån ful o oakttraktiv- just det är DINA hjärnspöken, ingen annans.
Men samtidigt är ju allt detta vad övervikt och självdestruktivitet gör med oss människor.
Aboslut ska du höra av dig till R- skriv imorgon bitti- på studs.
Trots allt har ni varit vänner i 30 år......


Älskar dig!

http://www.antigone38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards