Alla inlägg den 9 december 2008

Av ulla lundstedt - 9 december 2008 12:02

Länge sedan jag skrattat så mkt, så länge,  så tidigt en tisdagsmorgon !!!

Manuella skickade mig en film på Niclas som iklädd tomteluva och 2 st tomtenallar (typ handdockor) med inlevelse sjöng och framförde 2  barn-julsånger åt sitt lilla barnbarn Vilja. Papegojan Mimmi och de tre västgötaspetsarna körade.

Han är bara helt sanslöst underbar Nicke. Niclas -min äldste son - är den mest positiva människa jag vet som alltid ser en ljusning eller lösning på ett problem - går det inte att lösa så ska man heller inte se det som ett problem, tror på karma, snäll och mkt manlig (ler), pysslig, alltid levande ljus, fantastisk kock etc...intensiv, spontan ....

Han hatar teater - men helt omedvetet utövar han detta oftast i sitt vardagsliv , med det menar jag inte att han spelar en roll att vara ngn annan - utan han har förmågan att fortfarande "leka" , har roligt, stor fantasi och enorm kreativitet . Dessutom är han mkt klarsynt med ett oanat djup - inte för inte han kallas dr Phil på jobb. Man kan inta annat än älska denna man med sitt stora varma hjärta.

Enl. Manuella har Vilja tittat på filmen om o om o om igen....Som Manuella sa till mig  "Vilja har världens mest underbara morfar"

Vågar inte lägga ut filmen här utan att ha frågat honom.

Ikväll ska Manuella bjuda ut mig på krogen - skitkul.

Puss kram

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards