Alla inlägg den 7 december 2008

Av ulla lundstedt - 7 december 2008 16:12

Så har jag blivit ett år äldre. Uj uj uj vad det värker i själen. Jag känner mig ju som JAG - den som jag alltid kännt mig vara....och blir lika överraskad varje gång jag råkar titta mig i spegeln. "Vem fan är du?!"

Hon som möter min blick i spegeln ser inte alls ut som jag känner mig se ut .Dessutom är inte kropp och "mind" alls överens. Känslan driver på som satan - men kroppen släpar efter - hur roligt är det på en skala.

Nu blir det träning som gäller - igen ! Heja mig!!!

Det var många många år sedan jag hade en så mysig födelsedag. Brukar aldrig tänka eller förvänta mig ngt av dessa dagar faktiskt. Varför tar för lång tid gå in på här.

I fredags bjöd Niclas o Bella mig på födelsemiddag på krogen. Skitmysigt och alltid lika kul träffas!

Posten kom med en paket från Sandviken med fina teckningar från tjejerna och 2 cd med bilder och film från elvira o cornelia. Längtar efter dem - vansinnigt kul se dem på filmerna.

Så ringde de och sjöng, Tess o tjejerna, Bella o Nicke ringde o sjöng !!, Lina ,Hasse o småkillarna ringde o sjöng - urgulligt.

Benjamin hade köpt min älsklingschoklad för sina egna pengar sötis!

Lina skrev en jättefin blogg till mig (puss), Mia grattade mig på sin blogg. Dessutom var det jättemånga facebookvänner som grattade vilket nästan chockade mig. Sant. Sånt har aldrig hänt mig tidigare. Många sms från vänner jag inte kunde fatta att de kom ihåg min föd.dag dessutom t.o.m ett från brorsan!

Tog en prommis med Linas fam på em. De hade varit o köp prinsesstårta som Morris valt ut - en röd -samt andra kakor. Killarna ville absolut hem till mig o fika och så blev det. Fick present- necessär med Fenjals produkter (luktar skitgott). Mysigt o avslappat - haha - Fog-Lina somnade i soffan (stackaren), Hasse somnade i vilstolen, killarna o jag fixade med Lillefotfilmerna etc.Därefter gick de hem o jag städade upp...Var bjuden på middag hos Lina 20.00

Satte mig vid datorn för att kolla S-v CD då Tess ringde att Patric o S-vikens storband hade konsert på radion kanal 4- 20.03. Det ville jag absolut inte bara lyssna på utan oxå spela in. Som jag brukar. Tiden var knapp och kasettspelarna i stora stereon är "paj". Emellertid har jag en gammal liten stereo jag använder "typ" i jobbet med kasettspelare. Hittade en tom kasett att spela in på. Sökte frenetiskt efter kanal 4 - men inte fan hittade jag den. Det surrade, väste o tjöt i radion (antennen är sönderbruten nämnligen). Kollade snabbt på nätet vad som just då var på radio 4 - det var sport....hittade en knakande sportkanal på min lilla stereo som just då annonserade ut programmet kring storbandet. Shit - hur gör jag nu? Rusade ut i hallen slängde på mig jackan, drog ut radion på balkongen, höll fingrarna om stump-antennen som led-antenn - YES -det funkade ! Den fantastiska jazzmusiken, med den mest underbare saxofonisten Patric,  flödade ut över vår lilla smala gata ,varpå ljudet studsade mellan väggarna. Väl bekomme kära grannar ! Då hans solo kom, tänkte jag ropa ut på gatan att "det är min son som spelar nu !!"- haha- alltså-det var bara en tanke..hm...Hans solo kändes varmt i hjärtat som om han var närvarande..I en timme satt jag där och "spisade" som en levande radioantenn, iskall om händer o fötter. Men vad gör man inte för konsten och sina barn.

Klockan var väl 21.00 då jag åt en underbart god middag -biff med Elyse´sås etc samt en wisky efteråt. Satt som en smäck!

En helt annan sak.

Jag har letat i 14 dagar som en galning efter mitt tvättkort med vidhängande kolvnyckel. Helt borta! I torsdags gick jag ner till vaktis och beklagade mig då tvätten snart växer mig över huvudet. Tänkte naivt att han hade ett reservkort jag kunde få - men icke. Han beklagade mkt vänligt och meddelade mig att det nu blivit nya förordningar kring borttappade tvättkort. Jag måste göra en polisanmälan! Som jag skrattade - "HAHAHA- du är för rolig" tyckte jag. Men det tyckte inte han alls av hans ansiktsuttryck att döma åtminstone. Han menade allvar och instruerade mig noggrant att jag antingen personligt, per telefon eller på nätet var tvungen göra en polisanmälan på borttappat tvättkort. Därefter ska jag lämna en kopia på detta till honom som därefter ska lämna kopian till Fastighetsbolaget som därefter ska diarieföra detta, efter noga övervägande godkänna,  lämna det tillbaka till vaktis som då kan meddela mig  att jag till sist kan hämta ut nytt tvättkort a 250:-. Sagt o gjort-jag kopplade upp mig på nätpolisen (ler). Under brottsregister valde jag ID-handling. Redogjorde för förseelsen (dvs tappat det) - inga vittnen - ej uppbrutet - inga kroppsliga skador - dag/datum/klockslag - spärrat det? - etc etc..etc  2 A4-sidor. Fick svar från polisen att de mottagit min anmälan om brott. haha....

Tvätten växer...undrar om jag hinner tvätta innan jul...snart inga trosor, bh:ar kvar....får väl sticka mellan med en dylik maskin hos Lina som har lyxen ha tvättmaskin hemma.

Det är som sagt söndag - Lina är i Kbhvn betr intagningen där - jag väntar med spänning på hur det gått för henne.

kram till den/de som orkat läsa hela.

PS-Visst e han stilig ! DS



Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards