Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Själens och ögats gråväder...

Av ulla lundstedt - 30 december 2008 11:40

Har smittats av gråvädret utanför fönstret. Grå smogg smyger sig sakta in genom mina skitiga fönster, fyller både kropp och själ med gråsvart sörja. Stegen blir tunga. Sätter mig ner och stirrar tomt ut i luften. Jag borde...

Nej - skiter i det - pallar inte. Huvudet känns uppstoppat, näsan rinner, ögonen rinner, svider i bröstet....måste dammsuga...

Hade ställt klockan på 07.00 Hoppade bara i kläderna utan att duscha.Var på Citykliniken 08.00 Väntade på akuttid till 09.00 och då var alla tider så klart slut! Envist vägrade jag gå om jag inte fick ögondroppar för min ögoninflammation. Vägrar resa till S-viken smitta ner hela familjen med detta. Till sist förbarmade sig distriktssköterskan (efter enträget tjat) och e-postade antibiotikadroppar till apoteket. Hem o fikade, ner till Apoteket hämtade dropparna. Kom hem och blev hyperirriterad på alla jävla tomtar o juldukar överallt. Upp på vinden hämtade jullådan och slängde ner allt. Granen o ljusstakarna får stå ett par dagar till.Nu står lådorna inne i skräprummet !! som jag aldrig får ordning på.Traaaaadigt -som man säger i Skaone.

Näst sista dagen detta året. Kusligt. Om man som tonåring pratade om 2000-talet var det en utopi att man skulle uppleva det. Kändes som det var 1000 år fram i tiden. Då trodde jag(vi) att rymdmänniskor och tefat befolkat jorden - kanske de har ?! Nu är det 9 år in i 2000..Skrämmande.

Vem vet vad det året har att bjuda? Tur man inte är supersynsk.

Dessutom ska man fira !! att ett år gått oss näsan förbi. Hur sjukt är inte det ?! Kanske det är tvärtom. Fira det nya året. Men man kan väl inte fira ngt som man inte känner till...Fan vet. Sen travar vi på i samma lunk till 2010 - förhoppningsvis.'

Himmel vad jag är pessimistisk idag.

Dax för positiva tankar:

Härligt med gråväder för sen kommer sommar......

Mysigt med förkylning för då kanske kroppen blir immun i framtiden....

Ett nytt år och jag förväntar mig en storvinst.....

Jag har bostad....än så länge kan jag betala alldeles för hög hyra....

Till sommaren har jag gått ner 20 kilo....hahaha

Befriande med ett skratt !

Lev väl.....



 
 
Ingen bild

Mia

31 december 2008 12:43

Klockrent skrivet om nyår och alla år som r u s a t förbi! Du satt pränt på det jag tänkt!

Gott Nytt År!

Kram Mia

 
antigone

antigone

1 januari 2009 01:50

äh....läskigt att läsa......

Puss

http://www.antigone38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards