Alla inlägg den 6 april 2010

Av ulla lundstedt - 6 april 2010 11:14

Vardag igen - tisdag!

 

I natt vaknade Elvira o kräktes gång på gång...

I natt vaknade Cornelia hostande med hög feber...

Peppe o Tess har varit uppe...

Jag sov som en stock!

 

  

 

  

 

  

 

I morse kom de in o väckte mig i min säng med var sin hink i famnen.

Elvira om utifall hon ville kräkas..

Cornelia i sympati - om utifall hon hostades...(ler-denna lilla dramaqueen)

 

Barnkanalen var på - ingenting hände -dvs  ingen kräktes - så jag kallar nu mitt rum för "friskrummet" (ler) - vilket de glatt köpte.

Patric har varit o handlat provira o cocacola och jag har stoppad i mig ett gäng vitpepparkorn..

Nu har de käkat 2 rostemackor med proviva...bara hålla tummarna.

 

Cornelia har fått en ovana att suga på håret !

Vid tillsägelse svarade hon:

"Jag vill inte  - men det är KROPPEN ! som vill att jag gör det  som vill att jag suger på håret!"

 

Tess stack till jobb 07.00..stackarn

Hon är överhopad med jobb - underbemannade på soc -

stressad, frustrerad över att inte hinna med allt hon vill -

alla som behöver stöd, hjälp etc - trots att hon jobbar fler timmar varje dag än hon ska.

 

Jag sitter här, dricker kaffe, skriver o lyssnar på Wiehes  sista platta - älskar den.

 

Patric - den "store trädgårdsmästaren" är ute och klipper sitt äppelträd!

 

 

  

 

  

I morgon blir sista dagen i Sandviken innan hemresa.

Känns litet trist.

Känner mig mer mentalt avslappnad.....kommit på mig själv med viss rastlöshet att inte ha några måsten, ingenting egentligt att göra........?! Hur knäppt är inte det på en skala...

Hoppas nu bara  jag slipper åtminstone kräksjukan - då är det inte kul sitta på tåget...

 

Idag skiner solen igen från en klarblå himmel!

Snön ligger kvar meterhög längs vägar o trädgård.

 

Klockan är 12.00 o Peppe lagar lunch.

 

Återkommer antagligen så småningom...

Av ulla lundstedt - 6 april 2010 10:47

Dag 6  Annandag Påsk

 

Snö!  Idag snöade det precis hela dagen - otroligt!

 

Tess började samla ihop sig inför morgondagens jobb...

frustrerad över att inte kunna fortsätta påsklovet hemma med familjen...

 

En kompis till Elvira kom hit för att leka...

 

Jag läste Odjuret för Cornelia..hon älskar allt med käääärlek!

 

Fika - mat - fika - mat....

Har säkerligen ökat minst 3-4 kg...

Aldrig förr käkat så mkt mat, kakor, godis o hemmagjord glasstårta (mums)....

 

Patric  grillade hamburgare medan snön virvlade....

 

  

 

Tess var ut o sprang en runda....

 

  

Patric sprang med småtjejerna cyklandes - jag satte mig i bastun!

 

Peppe busade med tjejerna som tjöööt av skratt !

 

  

 

  

 

Såg "Bröllopsfotografen" tillsammans på kvällen - BRA!

 

adios 

Av ulla lundstedt - 6 april 2010 10:33

Dag 4   Påskdagen

 

Solen sken från en molnfri himmel.

 

Patric var iväg ett par timmar o spelade på ett bröllop.

 

Softat hela dagen...läst böcker för Evira o Cornelia.

Ätit gott hela dagen, pratat, lekt, myst, fikat...

 

Suttit i solen på garageuppfarten...

 

Tjejerna kom med  kritor och ville rita av Patric...

liggande på asfalten...haha...

 

  

 

  

 

    

 

  

 

Kvällen anslutades med film..

 

Kram

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards