Alla inlägg den 4 april 2010

Av ulla lundstedt - 4 april 2010 18:24

 

  

 

Dag 3.

Påskafton.

Dax för ny morgonträning - puh!

Tess väninna Åsa var med - ny löprunda på bandet etc...

Väl hemma var huset fullt av folk - dvs Åsa med man o deras 2 barn.

Sen var det mat - lunch medolika sorters sill, snaps, rosa champagne. 

Kaffe med tårta....

 

Tess hade gjort klart en skattjakt för barnen runt i huset betr deras påskägg...

 

Efter lunch ville Elvira 7, Cornelia 5 o deras kompisar Klara  5 o Lovisa7 spela upp sin egen påhittade teater om Gullefjun!

Så roligt det var - vilken fantasi - alla hade roller och regisserades från Gullefjun själv på golvet under tiden hon spelade Gullefjun själv (ler).

Gladde en gammal teaterfrökenfarmors hjärta... 

Härligt se hur glada de var själva o hur roligt de hade!

 

Solen sken från en klarblå himmel och vi satte oss ute i solen - med snöbergen bakom oss - och fikade..

 

  

 

  

 

  

Därefter sjöngs singstar i fullt ös - medan männen fixade med lammsteken i köket, rotfruktgratäng o sallad.

Med gott vin...

 

  

 

        

Så var det dax för mat - igen!

Jättegott var det - magen stod i 4 hörn kändes det som.

 

Efter maten lekte barnen och vi satt kvar o pratade.

Kaffe med cheescake-tårta...

 

Faktum var att vi var ganska trötta framåt kvällstimmarna....

 

 

 

  

Dag 4.

Påskdagen.

Vi sov ganska länge.

Tjejerna kom inte in till mig förrän vid 08.00-tiden

Frukost.

Patric stack iväg till en bröllopsspelning.

 

  

Tess, jag o tjejerna tog en halkigt gropig djupsnöpromenad för att mata fåren som fått små ungar.

Små söta lammungar..!

Fortsatte en tur ner till sjön som var igenfrusen hela vägen.

Någon satt långt ute på isen o pilkade (heter det väl).

 

  

 

Sen har det varit bara soft resten av dagen.

Ingen träning ! mer än promenaden som var väl så jobbig.

Man halkar hela tiden -upp o ner - gäller hålla balansen.

 

Nu är klockan snart 19.00 o vi ska se en film då tjejerna somnat.

 

be back....

 

 

Av ulla lundstedt - 4 april 2010 17:19

  

 

  

 

Dag 1.

 

Upp 05.30 i onsdax - tåg till Sandviken

- dvs Sthlm - Gävle - Sandviken.

Tanken på att läsa, skriva etc fanns i inte på världskartan vid denna tid på dygnet.

I Lund slog sig en man ner på platsen bredvid mig, luktade apa och bredde ut sig på ett sätt att jag kände mig som en sardin i en sardinburk.

Väl i Sthlm visade det sig - naturligtvis - att tåget till Gävle inställt !

Jaha - var bara ställa sig i kön o få biljetten ombokad.

Därmed föll all planering betr hämtning i S-v.

1,5  timmas försening. 

Tess ringde o kastade sig i bilen - körde till Gävle, dit hon kom samtidigt som tåget anlände

Väl i S-v körde vi direkt till sångkören.

Dvs Elvira o Cornelias sångkör.

Patric hade på en lucka i sitt jobb hämtat tjejerna från skola/dagis och vi kom fram till "sångkörshuset" samtidigt.

Kramar o pussar i massor!

Jag fick sitta med för att se o lyssna  vilket var skitkul.

Jätteduktig körledare har de  o tjejerna var jätteduktiga.

 

Hade för övrigt en helmysig kväll tillsammans då vi slutligen kom hem till Z-gatan.

Åt god mat, drack gott vin, pratade....

 

  

 

Dag 2.

07.00 kom tjejerna in till mig för att mysa.

Efter en stund kom Tess in o sa att nu skulle vi till deras Forum o träna!

09.00 snubblade jag in i träningslokalen.

Löpbandet, andra maskiner som funkar delvis annorlunda...hm...dusch o bastu kändes bättre...(ler)

 

Denna dag - Låmgfredagen - skulle Patric jobba med  "Speldosan" och jag skulle följa med. Kul se peppe jobba...

Även om han sysslar med musik har vi mkt gemensamt betr våra jobb...

 Speldosan består av ett gäng småtjejer i 7-årsåldern som ska lära sig musik, instrument etc...de sjunger, får testa olika instrument etc - denna dagen skulle alla spela klarinett.

Jag oxå -haha...Inte det lättaste det kan jag säga.

Peppe jobbar i denna gruppen tillsammans med en tjej som har hand om sång/fiol vad jag förstod. Hon ville att jag skulle göra litet drama med gruppen.

Kan jag väl- sa jag...Satte igång med 4-rums-leken där jag lät fantasin o lyssnandet gå ut på musik - dvs jag sa till Peppe spela en känsla på pianot som stämde överens med vad som fanns i rummet....Flummit för den som inte vet vad det går ut på - (ler) - men det var kul- gick bra . Första ggn jag jobbade ihop med Patric - spännande!

     

På kvällen hade Patric spelning med ett rockband och Tess o jag var själva - såg TV o hade det skönt.

Kramiz

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards