Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Dag 3-4 Påskafton!

Av ulla lundstedt - 4 april 2010 18:24

 

  

 

Dag 3.

Påskafton.

Dax för ny morgonträning - puh!

Tess väninna Åsa var med - ny löprunda på bandet etc...

Väl hemma var huset fullt av folk - dvs Åsa med man o deras 2 barn.

Sen var det mat - lunch medolika sorters sill, snaps, rosa champagne. 

Kaffe med tårta....

 

Tess hade gjort klart en skattjakt för barnen runt i huset betr deras påskägg...

 

Efter lunch ville Elvira 7, Cornelia 5 o deras kompisar Klara  5 o Lovisa7 spela upp sin egen påhittade teater om Gullefjun!

Så roligt det var - vilken fantasi - alla hade roller och regisserades från Gullefjun själv på golvet under tiden hon spelade Gullefjun själv (ler).

Gladde en gammal teaterfrökenfarmors hjärta... 

Härligt se hur glada de var själva o hur roligt de hade!

 

Solen sken från en klarblå himmel och vi satte oss ute i solen - med snöbergen bakom oss - och fikade..

 

  

 

  

 

  

Därefter sjöngs singstar i fullt ös - medan männen fixade med lammsteken i köket, rotfruktgratäng o sallad.

Med gott vin...

 

  

 

        

Så var det dax för mat - igen!

Jättegott var det - magen stod i 4 hörn kändes det som.

 

Efter maten lekte barnen och vi satt kvar o pratade.

Kaffe med cheescake-tårta...

 

Faktum var att vi var ganska trötta framåt kvällstimmarna....

 

 

 

  

Dag 4.

Påskdagen.

Vi sov ganska länge.

Tjejerna kom inte in till mig förrän vid 08.00-tiden

Frukost.

Patric stack iväg till en bröllopsspelning.

 

  

Tess, jag o tjejerna tog en halkigt gropig djupsnöpromenad för att mata fåren som fått små ungar.

Små söta lammungar..!

Fortsatte en tur ner till sjön som var igenfrusen hela vägen.

Någon satt långt ute på isen o pilkade (heter det väl).

 

  

 

Sen har det varit bara soft resten av dagen.

Ingen träning ! mer än promenaden som var väl så jobbig.

Man halkar hela tiden -upp o ner - gäller hålla balansen.

 

Nu är klockan snart 19.00 o vi ska se en film då tjejerna somnat.

 

be back....

 

 

 
 
Ingen bild

Tess i bullerbyn

5 april 2010 10:30

Visst har vi det skönt i bullerbyns idyllen. Haha. man blir trött. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards