Alla inlägg den 9 april 2010

Av ulla lundstedt - 9 april 2010 10:05

Onsdagen - dagen före hemresan - var det sjukstuga på Zinkgatan.

 

 

 

  

Ibland fick de frukost på sängen inne hos mig... 

 

 

 

  

Spelade labyrintspelet med tjejerna...avskyr spela spel...men vad gör man inte...?! ..ler...  

Elvira o Cornelia hade hög feber, trötta o utslagna.

  

 

 

Jag tog en sista bastu... 

 

  

På natten hade Cornelia nästan 40 grader och försökte kylas ner med en våt kall handduk.   

Vi kom alltså sent i säng.

 

Torsdagen - igår alltså- var det hemresa.

Känns alltid tristare resa hem än resa dit.

Tjejerna var ledsna och tycker det är dumt att Malmö ligger så långt bort.

 

Packningen hade jag fixat kvällen innan.

Upptäckte att jag -som vanligt - endast använt knapt en fjärdedel av de kläder jag tagit med.

Alltför mkt "kan vara bra att ha"-saker...

 

Tess jobbade som vanligt så Patric, Elvira o Cornelia körde mig till Gävle.

Tråkigt lämna dem....

 

Lång, trist resa hem.

Blev hänvisad fel perrong i Sthlm (idiot!) vilket fick till följd att jag fick slita med väskan trappa upp o trappa ner - rusa genom centralen till annan trappa för att komma rätt.

 

Var varmt, syrefattigt på tåget.

Såg klart en film på datorn, läste...åt choklad..mkt choklad...

 

Märklig känsla plötsligt vara tillbaka i Mö igen.

Fan vad tiden går fort.

Kändes ödsligt, tomt o ensamt då jag gick över den asfalterade gården.

Lägenheten kändes obebodd.

Dammigt, luktade konstigt.

Hade glömt kasta mat i kylen som hade möglat-ööörk.

Packade upp - sorterade.

Dammade - dammsög - duschade.

Pratade med Elvira o Cornelia i telefon.

Tog ett glas vin,åt upp all choklad, nötter o godis som var kvar, småtittade på TV o lade mig vid 12-tiden.

 

Fredag.

Idag var jag uppe 07.00

Fikade - läste tidningen - valde kläder inför filmningen 09.00

Blev hämtad 09.00 och blev filmad under en biltur runt stan betr ett möte med en främling - typ dokumentär....

 

Nu är det fredag 11.00 och vardagen tränger sig på... 

 

be back soon....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards