Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Vardag igen - Tisdag,,,

Av ulla lundstedt - 6 april 2010 11:14

Vardag igen - tisdag!

 

I natt vaknade Elvira o kräktes gång på gång...

I natt vaknade Cornelia hostande med hög feber...

Peppe o Tess har varit uppe...

Jag sov som en stock!

 

  

 

  

 

  

 

I morse kom de in o väckte mig i min säng med var sin hink i famnen.

Elvira om utifall hon ville kräkas..

Cornelia i sympati - om utifall hon hostades...(ler-denna lilla dramaqueen)

 

Barnkanalen var på - ingenting hände -dvs  ingen kräktes - så jag kallar nu mitt rum för "friskrummet" (ler) - vilket de glatt köpte.

Patric har varit o handlat provira o cocacola och jag har stoppad i mig ett gäng vitpepparkorn..

Nu har de käkat 2 rostemackor med proviva...bara hålla tummarna.

 

Cornelia har fått en ovana att suga på håret !

Vid tillsägelse svarade hon:

"Jag vill inte  - men det är KROPPEN ! som vill att jag gör det  som vill att jag suger på håret!"

 

Tess stack till jobb 07.00..stackarn

Hon är överhopad med jobb - underbemannade på soc -

stressad, frustrerad över att inte hinna med allt hon vill -

alla som behöver stöd, hjälp etc - trots att hon jobbar fler timmar varje dag än hon ska.

 

Jag sitter här, dricker kaffe, skriver o lyssnar på Wiehes  sista platta - älskar den.

 

Patric - den "store trädgårdsmästaren" är ute och klipper sitt äppelträd!

 

 

  

 

  

I morgon blir sista dagen i Sandviken innan hemresa.

Känns litet trist.

Känner mig mer mentalt avslappnad.....kommit på mig själv med viss rastlöshet att inte ha några måsten, ingenting egentligt att göra........?! Hur knäppt är inte det på en skala...

Hoppas nu bara  jag slipper åtminstone kräksjukan - då är det inte kul sitta på tåget...

 

Idag skiner solen igen från en klarblå himmel!

Snön ligger kvar meterhög längs vägar o trädgård.

 

Klockan är 12.00 o Peppe lagar lunch.

 

Återkommer antagligen så småningom...

 
 
Mia

Mia

7 april 2010 09:01

Hej

Vad kul att du lägger in så mycket foton! Har varit ganska mysigt verkar det som, med undantag för att småtjejerna blivit sjuka då! Stackars dom! Hoppas ni vuxna slipper bli smittade...

Kram Mia

http://assar.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

9 april 2010 17:01

Jag sög ju också på håret när jag var liten.
Hade alltid en blöt och stel "test" dinglandes och blötte ner kinden....blä!

http://www.agencybureau.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards