Alla inlägg den 1 januari 2009

Av ulla lundstedt - 1 januari 2009 22:46

Har just sett Gardells 1:a avsnitt på sin TV-serie "De Halvt Dolda" och har väl aldrig tidigare i mitt liv mått så jävla dåligt efter en film. Blev så fruktansvärt illa berörd och kan inte ens peka på vad det egentligen är i filmen som fick mig att få sådan ångest. Religiösa fanatiker, alkismorsor, skinnheads, psykopatpappor etc har jag väl sätt i tusentals filmer tidigare.

Upplevde denna films första avsnitt så fruktansvärt destruktiv, tung, mörk utan hopp för mänskligheten att överleva. Varför skulle mamman falla i isen och drunkna mitt framför ögonen på den 10-åriga sonen som blev liggande kvar på magen på isen och tittade ner i hålet efter sin mamma.Fanns ingen röd tråd, sammanhang alls. Inte vad jag kunde se. Säkert blir den hyllad av kultureliten!

Vägrar se fortsättningen.


Av ulla lundstedt - 1 januari 2009 14:13

Denna kamp har pågått sedan 60-talet och pågår världen runt idag.

love and peace..

(Ögonblicksbilden av Laila Freivold har ofrivilligt smugit sig in) -blunda! 


Av ulla lundstedt - 1 januari 2009 02:34

Ville bara skriva ner det nya årtalet för att återkomma i morgon.

Skulle lagt mig för länge sedan men det är ett kanonbra underhållningsprogram på dansk TV2 just nu med Paul Pott.

Natti alla himlens stjärnor...må de lysa klart över oss alla under det nya året.

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards