Direktlänk till inlägg 6 juni 2008

Dotorabstinens-lånedator hurra!/Konkurrens-avundsjuka??

Av ulla lundstedt - 6 juni 2008 17:31

Lämnade in min dator häromdagen med hopp om att de ska kunna fixa till bränningsystemet som inte funkade. Känns konstigt och tomt inte kunna kolla sina mail, bloggar etc etc....tänk så lätt man kan bli typ beroende.

Underbart väder idag igen - men ingen Kallis för min del. Hasse fixade denna dator (tack!) sedan stack vi till NetoNet där Hasse inhandlade en riktig proffsig systemkamera med superobjektiv etc till Josefina i förskotts-15-års-prsent. Något som hon blev överlycklig över och som kanske kan hjälpa henne litet på vägen över sin hjärtesorg. Hon är superintresserad av bilder, foto etc och har en enorm blick för just etsamma. Älskar fotografera. Blir lycklig i hjärtat se henne glad. Även om det "bara" är betr materiella ting....men betyder mkt för hennes kreativitet som brukar vara en bra lugnande salva till hjärtesår...

Sitter nu kollar alla mail.

Fick kravbrev från "min" teatergrupp Teaterfolket som jag är medlem i och har varit engagerad i sista 5 åren. Har spelat med i och regisserat några uppsättningar med minigage för vänskaps skull. Betr min uppsättning av Snövit-musikalen lånade jag plastgrenar av blad som jag med häftapparat satte fast på fonder. Av ngn anledning kräver de mig idag - 1 år senare- på ersättning för "förstörda" grenar a 500:-!!

Kändes som en snyting, besviken över hur de kan göra så.

Känns som ngt annat ligger bakom dylikt förfarande-konkurrens betr

 Studis etc ?, personligt  ?eller....fattar inget....skulle aldrig kunna ha tänkt tanken att de som jag såg som mina vänner skulle kunna göra så här.

Shit happens.

Nu kan de glömma mig i sin teaterförening och de är nog lika glada för det förresten. Vi delar inte riktigt inställning till och uppförande av vissa barnpjäser som jag ser som tråkiga och intetsägande och inte ville engagera mig i.

Obekväm som vanligt-men det är jag van vid.

Hellre det än medlöpare utan substans....tar för mkt på självkänslan...

Stressad känner jag mig över att inte hittat manus till hösten. Vill hitta ett bra kul intressant manus som samtidigt kan ge ungd. i min grupp litet större utmaningar.Samtidigt som det måste passa deras ålder...13år...

Svårt då de befinner sig i det första gränslandet...

kram

 
 
antigone

antigone

6 juni 2008 23:55

Du, ta och skit i det där kravet och ställ motkrav istället.
Varför inte skicka en faktura för 100 timmars regiarbete istället?
Dessutom en förening som sysslat med svarta pengar i arvoden och annat.....nä spott o fy!
Snacka om att skita sig i handen!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Röda bönan....

7 juni 2008 00:03

Bobo... min extra mamma... den mamma jag inte längre har... tack.. för att du förstår... berättar gärna en dag... kommer att ta tid, men vår relation har funnits en lång tid... den är värd det... lixom min och fina-linas... jag vet att ni kommer att förstå... det har varit tufft... men jag är tbx... och vet att ni båda har varit där jag varit och är... vi hittar tbx... och jag är sååå glad... att jag inte behövde säga ngt... ni förstod själva... jag är den jag är... lixom ni... kram! M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards