Alla inlägg den 29 juni 2008

Av ulla lundstedt - 29 juni 2008 10:13

Ja, vad har jag gjort denna veckan?

I söndax var jag hemma hos Nick/Bella. Nicke hämtade mig (gulligt). Hade jättemysigt, kul o avslappat. Käkade N goda tonfisksallad med nypotatis-mums. Fick världens godaste fisksoppa med hem - han är kock nr 1. Bella o jag "lekte" med datorn, Nicke låg i soffan läste Stephen King. Manuella o Vilja kom upp en liten stund. Så roligt se hur hemmastadd hon är hos sin mormor o morfar-blir fortfarande fnissig vid tanken att min Nicke är morfar...Kom sent hem.

Beppe blev opererad och Lina ville jag skulle komma och avleda henne litet så hon kunde käka etc. Var där vid 15-tiden och hemma vid 21.00 ca.

B hade ont ! fick morfin med jämna mellanrum, slet loss nålarna så de fick sätta in nya vilket visade sig vara en himla procedur. Först lugnande, sedan "emla=bedöva", vänta, sedan sticka. Bra för han märkte det knappt.

Lina var trött, orolig över utgången av operationen. Har visat sig att det gick bra. Beppe andas normalt nu när han sover-utan snarkningar etc. Dessutom har han inte behövt sin inhalator sedan han kom hem. Han har visserligen fortfarande ont men får smärtstillande som hjälper så nu är han åter en glad liten kille.

Hade lovat Benjamin hjälpa honom städa hans rum-vilket gjordes igår.

Det behövdes! Faktum är att han hade aldrig klarat det själv-det var mer sanering av en tonårskilles rum där allt man kan tänka sig fanns-överallt.

Typiskt tonårskille! Nu har han det lättare själv hålla ordning där-hoppas jag.Vi möblerade om oxå samtidigt som han blev av med en massa skit som antingen kastades eller upp på vinden. Han är en riktig liten ekorre som sparar på det mest omöjliga (ler).

Hasse fixade Josefinas rum-lyfte ut det stora skåpet-blev jättefint!!

Lina städade köket, under/bakom spisen etc etc. Röran i hallen var obeskrivlig och full av prylar från rummen som skulle kastas etc. Då satt Lina i köket och jag visste o såg hur paniken steg inom henne som den

oftast gör då situationen blir ohanterbar-det fixar hon inte. Men nu är det fint där.

Tråkigt sommarväder-längtar efter sol o värme.

Förbannad på FRA-lagen som vår inhumana regering slagit fast.

Blir bara värre o värre

Som gamla Sovjet-helt absurt-vilken skamlig etik).

Försäkringskassans nya regler där man straffas för att man blir sjuk etc. Var finns tilliten till människan i dagens samhälle = regering.

Vår regering måste ha mycket skit på sitt samvete för att de ska tro att alla andra agerar som de gör, ljuger o manipulerar- negativa förväntningar - fy fan!

Nu den integritetskränkande FRA-lagen.

"Avlyssna oss och vi avsätter er"!

Demonstration 17.00 på torsdag - Gustav Adolfs Torg.

Dusch och kläder väntar - bye!


Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards