Alla inlägg den 21 juni 2008

Av ulla lundstedt - 21 juni 2008 11:34

Vaknade 10.30 idag. Tog tid för mig att komma till ro och somna igår. Blev en sen kväll hos Lina. Plötsligt var klockan 01.30 ! Tiden gick fort. Var hemma vid 02.00 Satte mig och zappade litet på Tv, lade mig men fick "sockerdricka" i höger ben vilket gjorde det svårt slappna av och sova. Gick igenom hela avslappningsproceduren i mina tankar utan resultat. Var tvungen sparka med benet trots "mindmappingen" - som annars oftast brukar vinna över "sockerdrickan". Gick upp, tog en macka, zappade TV, upptäckte att det började ljusna ute, klckan var 03.30, lade mig igen och somnade äntligen.

Det var en mysig kväll hos Lina igår. Alla var hemma-även tonåringarna alltså! Jättegod mat och en ny sorts tårta Lina gjort med dajmbotten, fromage o jordgubbar samt Josefinas älsklingstårta marängbotten, vispgrädde och jordgubbar (som hon gjorde själv).

Benne gick ut med småkillarna sparkade boll. Vi tittade på en massa gamla bilder på datorn, pratade och tiden gick. Plötsligt var klockan 21.30 ! då Lina tyckte att det kanske var lägligt ringa hem 2-åringen...(ler).

Glada, trötta, skitiga småkillar kom infarande, fick välling och somnade till sagan om Gunnar och döden !? som Morris älskar. "Stig upp ur graaaaven...." läser Barbro Lindgren med mörk röst. Alla de replikerna kan Morris som inte har en aning om vad döden är-som väl är - haha.

Beppe älskar sagan om grisen Benny - den är "jättejolig" som han säger på samma ställen i sagan varje gång han hör den.

Kvällen igår avslutades med att vi pratade och berättade om olika mardrömmar vi haft, ev betydelse av dessa (ler), vissa övernaturliga skeenden i våra liv-faktiskt riktigt spännande.

Tänkte på - eller uppmärksammade snarare - att Josefina som 15-åring pratar lika "v ä l a r t i k u l e r a t"   som då hon var liten. Inte en bokstav eller stavelse missas - faktiskt fascinerande! Ett nöje att bara lyssna på. Själv är hon helt omedveten om detta.

Idag är en skön hemma dag-ingen strålande sol-litet kyliga viondar med soldis.

Nu dax för en kaffe.............

stor omfamnande luftkram till alla..............

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards