Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

"Du är inte klok som skriver i din egen bok.."

Av ulla lundstedt - 2 juni 2008 09:40

Vaknade 05.30 med ångest och en sjujävla huvudvärk. Kaffe, snus o SDS. Gick o lade mig igen-mardrömmar - tills Lina ringde 08.30.Skönt jag ska till läkaren den 18 för koll av blodtryck etc.Måste oxå bli av med en del x:a kilo-mår inte bra av det...har planer....men måste komma "till skott" bara.

Skall iväg hämta min cykel - dyrt. Pengar pengar....blääääh....

Skulle passat Beppe som är genomförkyld och inte skulle till dagis, men han gav sig inte då Morris skulle dit så han fick följa med . Lina o Hasse jobbar hemma idag-Lina med sin redovisning o Hasse storkonferens/tel. Alltså får jag vara beredd hämta Beppe om dagis ringer.

Såg att det var ledigt i tvättstugan, hinner med en omgång maskiner.

Lika bra inse att det idag inte är lönt stressa ner till kallis för att vara hemma 15.30 eftersom jag ska med Hasse till netonet 16.00 Efter Hasses inköp av vara, hoppas jag på att de kan fixa/laga min brännare i datorn.

Måste betala efterskatten 1500:- / inte mkt kvar efter lönen denna terminen. Fan vet-skulle jag sluta jobba = högre bostadsbidrag=ingen efterskatt....troligtvis mer lönsamt i stålar räknat. Inte fan lönar det sig att jobba inte! Sveinfeldt lever i en egen drömbubbelvärld.

Seriemördaren Flink vill ut i samhället igen - kanske han fått abstinens på sitt "hantverk"...Rättssystemet och vården har ju sån empati ! för dessa

-i deras ögon - offer - så det skulle inte förvåna mig. De kanske har ngn de vill bli av med....Flink hade ju fått slut av sin flickvänn innan bärsärkargången - stackarn. Akta er tjejer.......

Nu ska jag sanera i köket dvs matvrån..tömma diskmaskinen o fylla på den igen. Gud så intressant. Bädda rent i sängen etc...

"Sånt e livet

ja sånt e livet...."


Jag lämnar dig en famn utav rosor....utan törnen....kram

Rosor ja-kom att tänka på mitt bröllopstelegram från ma/pa för 100 år sedan.... 

"Strö blott rosor för varandra

Törnen strör så många andra.."

"Jag vill sitta i ditt minne

på en liten liten pinne"

Slut för idag...............




 
 
Ingen bild

M-extra dotter... en gång....

3 juni 2008 22:49

Tack... för att du ser, förstår, och fattar hur tillvaron tett sig... du är en klok kvinna...

 
bobo

bobo

6 juni 2008 17:30

Stor Kram till dig M-extradotter....här o nu.

http://singoalla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards