Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

En dag i solens tecken

Av ulla lundstedt - 1 juni 2008 20:08

Varmt, sol, klarblå himmel o salta bad - vad kunde vara bättre efter en lång mörk vinter....

Mysfrukost hos Lina och 2 glada killar.

Kallis vid 12-tiden-trångt-massor av nakna kvinns överallt-hittade ett frimärke längs hytterna. Blev för varmt och flyttade ut till en plats där vinden mysigt fläktade.

Sms: När kommer du?-från Lina. Stack ner till stranden vid 3-tiden. Killarna plockade "levande" snäckor, käkade glass och busade.

Hemma igen vid 17.30 Fortare än Hasse o bilen - min moppe är snabbare haha....kör cykelvägarna.

Satt hemma o svettades vid datorn, min lägenhet är varm på em/kvällar då solen stått på. Brukar fästa upp en av sarongerna på balkongen som solskydd men inte hunnit det än.

Käkat god middag (hemlagad av mig!).

Lina ringde o vi pratade litet om det som tynger våra hjärtan just nu- Finas ledsnad och undran över att relationen med pojkvännen är slut. Ytterligare problem kvarstår då pojkvännen ingår i det kamratgäng som står henne varmt om hjärtat. Kanske finns rädslan att bli lämnad helt ensam, rädsla över hur hantera denna situation som måste kännas lika obehagli och jobbig även för de andra. Plötsligt står de andra vännerna mitt emellan Fina o pojkvännen....Hoppas de kan lösa detta genom att träffas tillsammans och prata om problemet och hur de ska hantera det. Dessutom är Benne oxå en kompis till både pojkvän o kompisgäng.Träffade otroligt nog pojkvän med kamrater på stranden då vi skulle hem. Pojkvännen kom springandes och kramades och sa han mådde dåligt. Brodern som ska vara med i Linas pjäs kom och verkade glad o lättad över att ingen var "anti" utan på ett naturligt sätt bjöds de hem om de hade vägarna förbi av Lina.Pojkvännen känner sig inte lika mogen som Fina var en av orsakerna...

Mitt hjärta blöder för Fina.

kram


 
 
antigone

antigone

2 juni 2008 20:35

hm....inte lätt alls det här!
Tack för alla gånger du stått ut med mig gråtandes i örat- tänk att jag aldrig någonsin tänkt tanken att du kanske blev ledsen när jag blev det.....

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

6 juni 2008 15:26

Den ledsnad man som mamma känner vid dessa tillfällen tar åtminstone jag tacksamt emot och är mkt mer hanterbar än den du känner/kände då detta hände/händer.
"En gång mamma alltid mamma"....det är och blir aldrig ! ngn belastning älskling...
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards