Alla inlägg den 14 februari 2009

Av ulla lundstedt - 14 februari 2009 23:46

Vet inte vad jag ska skriva om egentligen. Själslig torka.Känner mig ledsen och litet sorgsen på ngt underligt sätt - utan att egentligen veta varför. Knasigt.Kanske bara är trött.

Känner en jävla olust oxå inför sökandet/jobbandet på och efter manus till gruppen. Har gått troll i detta. Tappat lusten helt enkelt. Kan inte hitta den röda tråden i det påbörjade impro-manuset. Samtidigt vet jag om, att hade jag bara det, är det enbart spännande skapa konturerna kring det hela.Ungarna är skitbra på improvisera - men det räcker inte.I morgon ska jag ha med mig diktafonen och hoppas med den kunna fånga upp de små små detaljerna som oftast kan vara det som ger inspirationen till själva ämnet. Tycker inte alls om att inte ha kontroll över den påbörjade processen - för det har jag inte nu.Shitpitt

Känner mig jättenöjd förresten över min nyinköpta lampa. Äntligen äntligen kastat den gamla fula äckliga nedrökta pensionärskäringlampan.

Ska bara köpa andra smålampor sätta i - de jag hade hemma blev för starka.

Isabels pappa gick plötsligt bort i veckan. En chock för alla - inte minst för Louisa och övrig familj. Hemskt då döden inträffar så abrupt. Ofta talas det om att det vore "lättare" om man som anhörig haft tiden innan att förbereda sig på detta. Men jag undrar om man någonsin kan förbereda sig och veta hur man reagerar även då. För den avlidne måste det trots allt vara lindrigast att det går fort (?).

Borde lägga mig nu sova. Tråkigt bara-tiden går så fort bara.Då har denna dagen gått förbi o kommer aldrig mer tillbaka. Thats life.

Vägde o mätte mig förresten efter 1 mån. Minskat 7,7 kg och 14 cm om midjan/bysten. Får jag vara nöjd med. Först blev jag besviken - vet inte vad jag egentligen hade väntat mig - 15 kg kanske ?! - hur dum får man bli på en skala...Jag har fortfarande inga problem att fortsätta. Har bestämt mig helt enkelt att gå ner till min målvikt-så är det bara. Jag funkar så - har jag bestämt mig så har jag.Thats it.Så får det ta den tid det tar.

Saknar mina mystjejer i S-viken ofta. Det är ju det där med tiden som rinner iväg.Och Peppe som ju aldrig är hemma heller tycks det. Vill sticka hem till Nicke-Bella oxå en dag - men måste bli klar med det som hänger över mig.Svårt koppla av annars.

Trist läsning antar jag för den som ev ramlar in här. Skit samma - är ändå mkt lätt räknade så jag skriver nog mest för mig själv (ler litet snett).

Bedtime - natti.....


Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards