Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Mitt i kaos-röran.....

Av ulla lundstedt - 6 april 2008 12:13

08.30 - riiiing - "Bobo kom äta mysfrukost!". Morris ringde som numera blivit brukligt söndagmornar. Jag låg kvar i sängen en stund - riiiiing - "BOBO KOM NUUU!!" Beppe som ringde mkt bestämd - han lyckades faktiskt ringa själv och slutade inte heller..."ja jag kommer snart....snart...snart....snart..."  - "BOBO NUUUU!" - "Ja lägg på o sluta prata så kommer jag" - BOBO MAAAT  NUUUU!!" - "Ja, jag kan inte komma genom telefonen Beppe, lägg telefonen så kommer jag NUUU" - "NEEEJ; KOM NUUU!". Jag gav upp, lade telefonen och kastade en "klänning" över nattlinnet, tog snus o nycklar, åkte ner i källaren och åkte upp i MorrisBeppe-hissen. Längtade efter kaffe.

Där var ganska rörigt idag (ler stillsamt).

Hasse skitdålig i magen låg till sängs.

Lina hyperstressad (skulle iväg o repetera) få fram frukost till alla samt Bennekompis (som var mycket hungrig enligt Benne. )

"Nu får du faktiskt skynda dig med frukost för N är skithungrig" var hans kommentar till Lina. Linas ögon sköt blixtar,(hennes gulbruna ögon blir svarta), då hon undrade om han trodde det var ett jävla hotell?! En stunds Benne-Lina argumentation.

Fina var hos sin kille denna helgen.

Under tiden hade Morris o Beppe öst ut 2 stora tågbanor på golvet och bland alla tågvagnar slet de hysteriskt i just EN tågvagn.

"Min" - "MIN" - "Min"....

Tårar och Snor rann ner i en tjock 11på Beppe.

Morris glasögon flög i en båge över golvet och tårarna skvalade över 2 jättegap.

En förtvivlad Benne kom in och sa till dem att de inte fick leka med tågbanorna, samtidigt som han tittade hjälpsökande på mig.

 "Det blir så himla mycket för mig att plocka upp och jag ska va på match 10.30"

Ok-Jag byggde EN liten bana med killarna sen var frukosten klar. Kaffe!!

Plötsligt kommer Beppe med stövlarna på och tittar uppfodrande på mig "Bobo KOM! Följa med!! NUUU!" Morris kämpade med sina träningsskor.

OK-Lina skulle iväg och repa, Hasse sjuk, Benne match, så vi stack upp till mig.Lina hade ringt efter Fina som skulle komma hem snart - sa hon.

Hos mig blir det alltid samma röjning. Allt ska hinnas med - ingenting får förfaras.

Först ost (av ngn konstig anledning). 3 skivor var som skall rullas till ett rör.

På med Dalmatinerfilmen - 

Schackspelet med hästarna (de har en egen påhittad lek med detta där de ställer upp pjäserna för att sedan hästarna ska knuffa dem långt ut på golvet "mycket roligt")-

Fiaspelet med alla pjäserna (där de jagar varandra med pjäserna och bygger torn med tärningarna),

Memospelet med alla djuren (ut med dem på golvet och kollar dem några minuter),

Bamsekortleken (där leken enligt Beppe är att vi ska räkna korten 1-2-3....), spela spelet går bara då jag är själv med Morris,

Djurlådan med massor av hästar-cowboys etc etc hälles upp och ner bland allt det andra som numera ligger utspritt på hela golvet

och mitt i alltihop satt Beppe och spelade på min gitarr o sjöng "Bamse...". 

Då kom Morris med elefantvattenkannan full med vatten och skulle vattna blommorna! Som väl är hade jag en kanna till som Beppe fick litet vatten i. Jaja - vatten torkar ju med tiden  - hahaha - i soffan, stolarna, golvet (som ändå behöver tvättas). 

Bajslukten spred sig nu och det blev byte och tvättning av Beppe - 2ggr.

Då kom jag på att jag hade glass i kylen sedan Finas 14-årsträff hos mig med tjejkompisarna. Det var en höjdare! Med var sin skål i knät satt de nu tittade på filmen, stilla och tysta....tills glassen var slut.

Därefter plocke pinn som Morris hittade. Vi försökte spela detta koncentrationsspel - alla tre- till dess Beppe kom på att man kunde stickas med pinnarna. Då åkte de bort! osv....

12.15 tågade vi upp till en utmattad, trött pappa Hasse. Fina var hemkommen och skulle ta ut killarna o leka. Om 2 timmar kommer Lina hem igen.

Visst är det härligt vara mormor!

Jag är van, tycker faktiskt det är kul för ungarna är skitgoa, men visst blir jag litet matt vid åsynen av det leksakshuskaos som jag just nu sitter i.

Nu ska jag plocka undan allt, dammsuga, torka upp/av, duscha o klä mig. Behöver inte träna idag haha!

I LOVE CHILDREN!!  puss kram



 
 
Ingen bild

Mia

6 april 2008 14:08

Hahaha, mitt liv ter sig som rena semestern jämfört med detta. Fast det är ganska roligt ibland när det är just kaos, kan själv stå mitt i eländet och bara skratta hysteriskt!

Kram Mia

 
Camilla

Camilla

6 april 2008 20:56

Hej
Jaa, jag har 4 grabbar på 9,7,5 år o 3 mån, så jag vet hur det är!!!!
Mycket o fantastiskt!!
Camilla

http://millisblogg.bloggagratis.se

 
antigone

antigone

6 april 2008 22:29

HAHAHAHAHAHAHA.....underbart att läsa "utifrån".....helsjukt egentligen.
Vad skulle jag göra utan dig mamsen?

Puss o Love

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
TheMighty

TheMighty

7 april 2008 21:19

Du är vår älsklings bobo!!! Du räddade mig i igår... Idag har jag piggnat till lite iaf...

http://themighty.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards