Alla inlägg den 13 juni 2010

Av ulla lundstedt - 13 juni 2010 19:07

 

 

 

 Hur kan man bli så trött av att göra absolut ingenting ?!

Suttit på röva hela dagen.

Kollat TV....FB...försökt organisera bilder i datorn...läst..

 

Läst ja. Sist löste jag Svinalängorna av Alakoski o tyckte den var bra. Blev nyfiken på hennes nya bok "håpas du trifs bla i fengelset"...och blev så besviken.

Gullig titel på boken som gav mig ententioner om att boken skulle handla om ett barn, vars pappa/mamma sitter i fängelset , deras relation och hur de hanterar den etc...

Icke - i boken hoppar man fram o tillbaka då olika familjer sitter på typ anhörigsamtal med o utan den intagne...märkliga kast...ingen röd tråd och dessutom skriven nästan helt utan stor bokstav till ny mening....gillade inte! Slutade läsa efter va 30 sidor, bläddrade vidare i boken om det ev skulle formatera sig...nix.

Beundrar hennes samhällsengagemang och ståndpunkter att stå på de svagas sida etc...

Men denna bok var som att läsa en socialutredning sammansatt av några olika kuratorer socionomer etc...

Bättre kan hon!

 

Urless på denna icke-sommar!

 

Var igår i Kungsparken lyssnade på Tummel.

Fan vad de är bra!

Häftig musik, medryckande, glädjande och svårt sitta still...älskar det.

Skickliga musiker och en helt underbar kariskmatisk sångare.

Mer Tummel åt folket - ler....

 

Såg en kanonfilm igår - "Crazy Heart" med Jeff Bridge - mer än sevärd.

 

Nu ska jag sätta på en annan film, käka litet, ta ett glas vin....

 

Have a nice day!

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards