Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Pang Pang - en jävla utmaning!

Av ulla lundstedt - 3 november 2010 09:35

                    

urkassa bilder....men ändock...

 

Har för närvarande och fram till teat-festivalen i dec fullt upp.

Alldeles för mkt göra.

 

Min ungdomsgrupp ville ha en utmaning betr den uppsättning de skulle göra - vilket de fick.

 

"Pang Pang du e död" baserad på Columbinemassakern i USA -99 då 2 killar sköt ihjäl sina skolkamrater.

 

Vad jag inte hade förväntat mig var att det även skulle bli en så pass stor utmaning för mig!!

Hade bsolut inte förväntat mig dessa svårigheter.

 

Tog litet för mkt för givet att det "bara" var att göra "som vanligt"...läsa, planera i bilder, känslor etc...

sen var det bara att köra...hm...men där trodde jag mig om för mkt.

 

Har jobbat med detta i (tänker) 36 år - my god!   

 

Men - aldrig mött liknande svårigheter betr scenerier dvs  placering etc av skådespelarna...

 

Praktisk scenografi består endast av en s.k box typ kista samt 2 väggar och ett galler längst bak.

 

På 1 timme ska då skådisarna "fylla upp" scenen, inte enbart med sina ifrågasättande, hotande repliker etc.

 

Ngt måste hända - det går inte att bara stå där - hur effektivt känslofyllda replikerna än är...fan inte lätt.

 

Har fått börja jobba om igen - minutiöst-med manuset.

 

Dessutom måste jag ge ungdomarna redskap att uttrycka sina känslor som går upp o ner hela tiden ...

(hotfullt, bedjande, rädd, gråt, stolthet, aggressivitet,

berättande, kallt, förtvivlan, skadeglädje etc..hela spektrat - tufft för ett gäng 15-16 åringar)

 

Måste även hitta rätt musik - ljud som kan förstärka vissa scener - skriva program - göra affich - samt jobba med PR i rätt tid.

 

Ja, det är aningen stressigt - men det brukar alltid lösa sig till sist.

Suck - känner nog att jag inte är 20 år längre..  

 

I´ll be back....I belive...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards