Direktlänk till inlägg 17 februari 2008

Lördagkväll........söndagmorgon...........

Av ulla lundstedt - 17 februari 2008 11:29

Morris ringde och bjöd upp mig på söndagsfrukost. Jättemysigt och gott.

Rostbiff, skinka, ost, leverpastej, grönsaker, massor av ägg (Beppe storäter äggvitor), avocado, päronklyftor, apelsinklyftor, jordgubbar, nybakade bullar, juice och kaffe!

Passade barnen igår då Lina och Hasse var på vift - krogen och Veranteatern. Jag skulle oxå gått på teatern men avstod ståndsmässigt med tanke på Lina o Hasses vikt av att ensamma få rå om varandra. Kändes bara bra-de behöver det.

Benjamin var ute med kompisar, hade varit på bio och sedan sammanstrålat med några tjejer som de följde med hem till. Han ringde 2 ggr om han fick stanna kvar litet längre.Frågade honom vilken tid han själv tyckte skulle vara lagom och vi kom överens om 21.00 Han kom litet senare, då ngn "luftat" hans cykel (ler). Tydligt förälskad.....

Josefina hade en väninna hemma som skulle sova över. Alltid ngn hos Lina som ska sova över - mycket barn/ungdomar florerar i deras hem.

Morris skulle få vara uppe länge, käka ostbågar, coca tillsammans med oss och under tiden jag nattade Beppe.

Inga problem alls natta Beppe. Han hade ingen att spela ut mot denna kväll. Annars är det turbulenta nattningar om vem som ska natta - mamma eller/och pappa. Där känner han makten (ler).

Vi läste en bok och han lade sig ner med handen som vanligt krafsande mellan mina tuttar och somnade på 10 minuter. Efter en stund började han hosta. Kom upp sömndrogad och hostande. Jag kom på att jag glömt inhalera honom och gjorde det så gott det gick då han slogs som en galning. In i säng igen, somnade och hostade! Han sov-vaknade-sov-vaknade vid varje hostattack. Jag räknade till 10-12 mellan varje hostattack. Stackarn. Hämtade inhalatorn igen och gav honom denna gången rätt dos. Verkade ha ont i magen, ville ta av pyjamasbyxorna och sedan blöjan. Till slut somnade han utan hostattacker och bar rumpa.

Strax därpå kom två glada föräldrar hem.

Kände inte jag missat ngt betr Melodifestivalen. Av kvällens artister finns bara tvillingarna som jag skulle vilja se. Carola står mig upp i halsen och Sannas icke-utstrålning har jag svårt för, de andra ointressanta.

Läste att det finns stridigheter på TV4 och Stina Dabrowski som hotar avgå på studs om inte hennes intervju etc med Tito Beltran fick vara med.

Anser det skulle vara ytterst osmakligt låta honom framträda i TV och oemotsagd få framföra sina synpunkter. Framställa sig som ett offer gör mig illamående. Står helt på TV4 producenternas sida som stoppat det hela.

Nu ska jag bara vila denna söööööndag.

kramis

 
 
Ingen bild

Mia

17 februari 2008 11:57

Håller mig dig till punk och pricka av det du skrev om melodifestivalen och Stina D!
Ha en skön söndag!
Kram Mia

 
antigone

antigone

17 februari 2008 12:25

Tack fina mamma för igår!
Kändes lyxigt bara med promenaden mot Möllan som vi gick och höll varandra i handen under tystnad mestadels. Skönt att få strosa utan hålla ögonen ständigt i uppsikt på ngn. Avkopplande.
Fick tid att prata om annat än i vanligt fall. Kändes lyxigt.

Gällande Debatt och Tito håller jag med dig. Äckligt och väldigt märkligt av Stina Dabrowski att ta den ställning hon gjort, visar på att hon är slut både som journalist och kvinna. Tappat mycket hos mig iaf.


Älskar dig!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tess

17 februari 2008 14:58

du verkar ha haft det mysigt ned barnbarnen, och Lina och Hasse är nöjda. Nä du missade inget vad gäller schlagern. lyckades se hela showen men jag hade ju vilat mellan 18-19.30..haha Bröderna Rongendal kommer till Bangen och det ska bli ett nöje att lyssna på dem..såg att SBB ska spela med toppen solister så det blir en helkväll med mycket bra musik och barn som sover i vagnar.
Puss och kram

 
Ingen bild

bobo

17 februari 2008 19:54

Till Tess:
(ler)...försöker du locka mig dit kanske...till Sandviken och Bangen...
puss kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards