Alla inlägg den 18 maj 2011

Av ulla lundstedt - 18 maj 2011 09:39

 

Nyss hemkommen från Citykliniken betr mitt röda öga - som naturligtvis idag var mkt mindre rött - typiskt tänkte jag.

Hon undersökte ögat och skrev ut droppar jag ska ta 5 ggr/dag mot inflammationen.


Jag påpekade att jag känt ngt konstigt i ögonvrån - som en ruva efter ett sår eller som ngt intorkat - vilket jag brukar pilla på för att ta bort.

Men det sitter kvar.

Gör inte ont men är obehagligt.

Dessutom uppfattar jag det som att ögoninflammation brukar uppstå efter att jag varit där o pillat.

(Haha-vilket jävla uttryck - pilla).

Hon kollade noga och sa att jag troligtvis (mitt uttryck) hade en tumör där.

Wops?! Va? Tumör?!

Hon bedyrade att det inte var farligt, men att den kunde växa så hon skickade en remiss till hudkliniken.

Bara att invänta en tid dit då.

Hur man tar bort den påstod hon att man antingen kyler ner den alt. opererar.

Allt beroende på var/hur hudläkaren tycker den sitter. Antingen blir det på hud eller på ögon alt öron (?!)

 - ja det sa hon faktiskt...hm...litet skumt.


Jaja, jag är inte direkt orolig för detta faktiskt.

Skönt de kan/ska ta bort det.

Ser mest ut som liten psoriasisfläck - och man ser det inte utan lupp typ.


Det skulle ta ca 20 minuter innan jag kunde hämta ut dropparna på apoteket så jag gick in på Espressohouse och tog en Latte.


Nu har jag droppat lilla ögat.


Klockan är bara 10.00 (yippi) så nu ska jag banne mig städa undan - skulle gjort det för minst 1 vecka sedan.

Kläder, prylar, papper, glas, koppar etc överallt.

Så blir det då man skjuter upp saker.

Kramiz everyone...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards