Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av ulla lundstedt - 31 augusti 2009 11:00


Har besökt min Laptop hela förmiddagen.

Är man som jag ensamstående/singel är det en bra konversationspartner (ler).

Nu är det dusch o kläder som gäller - återkommer snart.....

Klart.

I lördags var jag hemma hos Nicke o Bella - skitkul.

Manuella med Vilja, Adam o Therese kom oxå.

Så himla kul träffa alla vilket inte händer alltför ofta.

Käkade spagetti (min första sedan jan.) och Niclas eget långkok på köttfärssåsen samt en kanongod sallad till o ett gott rött vin. Mums.

Var ut på lekplatsen med Manuella o Vilja då Niclas o Bella var iväg med hundarna. Vilja är ett energiknippe, vild och orädd (ler).

Hade en helmysig kväll tillsammans, pratade, såg film etc...

Manuella körde mig hem.

Igår påbörjade jag mitt stora bok-inventeringsprojekt. Sorterade ut en massa böcker jag inte är intresserad av att behålla för att få mer plats i bokhyllorna. Ja, jag har minst 2000 böcker = sant. Men det tar sån jäkla tid. Jag hittar den ena boken efter den andra som jag glömt...fastnar där en kvart...tvekar...ställer tillbaka...hittar en ny...fastnar...etc..

Hopplös - så jag hann inte mer än knappt hälften, trots att det tog hela dagen. Känns ändå bra se de färdiga rentorkade hyllorna. Himmel vad dammigt det var. Tur man inte är allergisk - men nös gjorde jag !

Typiskt oxå att jag började med detta nu - alltid i sista sekunden. Hade planerat detta sen ett år tillbaka och tar tag i det precis dagarna innan teaterjobbet. Ska på möte med ateljen i morgon och då måste jag ha kollat genom manus igen o planerat för hösten. Fixar sig väl.

Onsdag ska det ju bli sol och då kastar jag allt åt sidan - sticker o badar.

Nu ska jag ta kaffe, ner o köpa snus o sätta igång.

Och försöka sätta dit cykelstödet jag köpt...

Hoppade träningen idag...hm....no good för själen eller kroppen..

bye

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards