Alla inlägg den 11 november 2008

Av ulla lundstedt - 11 november 2008 16:49

Träffade en underbar läkare idag från Indien. Ödmjuk med tonvikt på mjuk, lyssnande, intresserad. Fick penicillin, nässpray med cortison.

Dessutom såg han i hastigheten att jag hade psoriasis på armbågarna. Jag som försökt få bort det med fotfilen - haha. Fick cortisonsalva mot detta så får jag se om det hjälper. Minns att jag som 18-åring befann mig i DDR, gick till läkare (ryska professorer) som konstaterade psoriasis på mina ben. Fick rådet att sola dem så mkt som möjligt så kanske det skulle försvinna. I annat fall fanns möjligheten att det skulle inta hela kroppen sa de. Jag som är en soldyrkare var inte sen att åtfölja deras råd och skiten försvann. Men tydligen har man det latent liggande i kroppen. Vad vet jag.

Regn, regn, regn....avskyr just november. Mörkret lägger sig som ett täcke överallt, både ute och inne, inte minst själsligt vad mig beträffar i alla fall. Visserligen spelar nog inflammation etc viss roll, trött, håglös. Är det så väntar förhoppningsvis bättre tider då penicillinet jagat bort bakterier och skit. Who knows...

adios amigos

Aj

Av ulla lundstedt - 11 november 2008 08:52

Sitter här och väntar på att ge mig iväg till doktorn. Hade satt klockan på 7.00 för att kunna vara på mottagningen 8.00 för att få en akuttid idag. 10.20 ska jag vara där. Trött, ont i huvudet som satan, rödsprängda vattniga ögon-bihålinflammation. Måste få penicillin så de slipper sticka hål med de där långa pinnarna. Men de kanske inte gör så nu för tiden. Undrar om man kan ta influensaspruta då man redan är förkyld - kanske inte så bra. Läste idag i Sds att vaccinet håller på ta slut. Man väntar på ett aggresivt virus så tillströmningen av folk som vill vaccinera sig är stor.

Såg en mkt bra film igår kväll. "This is England". Rekommenderas.

Nu ska jag dricka min frukost. Smoothie med bär, sojamjölk (vanilj) samt blåbärsyoghurt (soja). Gott, lätt få i sig för en som inte kan äta frukost.

Under alla tidigare år har min frukost bestått av svart kaffe och cig.

Eftersom jag slutat röka blir det nu svart kaffe, en snus och Smoothie.

Hälsosamt? Bättre än innan i alla fall.

bye

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards