Alla inlägg den 5 november 2008

Av ulla lundstedt - 5 november 2008 17:30

Sitter här med samvetskval.

Skulle varit på styrelsemöte ikväll, men beslöt mig för att stanna hemma. Fan att jag ska vara så j-a plikttrogen. Ingen annan som är vad jag vet. Tror nog de kan hantera det hela utan mig - men känner trots allt att Hasse skulle behöva mitt stöd om utifall...man vet aldrig.

Fortfarande jätteförkyld, nu har det gått ner i luftrören oxå med jobbig "rivhosta". Dessutom är jag alldeles sårig i och under näsan - ser inte klok ut. Störtblödning i näsan tidigare idag. Ögonen rinner, varmed huden runt/under ögonen torkar ut och rynkorna framträder än värre i den bleka huden. Andas med halvöppen mun - hur tjusig är man inte på den skalan?!

Dessutom ont i axlarna/ryggen och en halv nackspärr. Det gnisslar/krasar förresten i nacken då jag rör mig...något som lossnat....?

Har fixat undan alla nästan för gamla grönsaker jag hade i kylen. Trodde det skulle gå snabbt o lätt fixa till - men ack vad jag bedrog mig. Tog allt vad jag hade, skar det i bitar, olja etc etc och in i ugnen - tog 2,5 timme. Sedan ca 1 timme för att städa undan i köket. Inte undra på att matlagning inte är det jag i första hand prioriterar här i livet. 

Provade och hängde in en del av vinterkläerna - inte roligt alls!!

Måste ha krympt i kassarna uppe på vinden! Hängde som sagt in dem med förhoppningen om att snart kunna möta dem på vägen.

Om jag ger tusan i att äta alls - måste jag ju rasa i vikt. Så gjorde jag förr, tog en cig och kaffe istället för mat vilket dövade hungerkänslorna. Men nu röker jag ju inte. Snuset är inte detsamma i de lägena.

Ikväll ska jag äta mina grönsaker o en laxbit. Suck.

Spelade förresten in Linas föreställning "Ett tomt rum" igår på Video.

Ringde tekniken på MAF, stck dit o lånade videokamera o stativ samt förlängningssladd. Tyckte det var synd de inte skulle få föreställningen inspelad efter allt arbete de lagt ner - alltid kul att ha - längre fram i livet. Ska bli kul se hur det blev.

bye





Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards