Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Tur i oturen....

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2008 14:19

Bara 18 grader ute - ingen sol - kall vind - festival i Mö centrum vilket gör det näst intill omöjligt ta sig ut eller hem. Mycket folk som strövar runt, dyrt som satan överallt. Låter negativt ser jag kring festivalen men jag anser att den har förändrats till det sämre. Annars tycker jag det är kul med en veckas "fest" så nära hemmet. Kunna sticka ner på de evenemang som intresserar mig-hem igen-ner på nästa etc. Men i år är det bara okända trista artister - för min del i alla fall. I Swingtältet samma som alla övriga år - hunnit tröttna på dem...Förra året såg jag Stefan Sundström, Peps Persson etc...ingenting alls av dylikt i år. Samma mat i matstånden och alldeles för dyrt. På Lördagsplan som ska vara barnens festivalplats kan de små få en ansiktsmålning för 50:- !! en ballong för 150:- !! samt en försäljningsmarknad betr kläder o annat (för föräldrarna).

En sak engagerade Morris o Beppe till max. Drömmarnas hus hade ritat upp "hoppa hage", tärningar, springslingor etc på de asfalterade gångarna. Det var en hit! Så smart o så enkelt. Dessutom kunde de klippa ut ngt från en massa tidningar-ansikten etc som träddes o klistrades på bambupinnar så det blev en skog av pinnar med bilder, kottar som man gemensamt lade fint i tråduppspända gångar - allt detta var alla barnens roligaste på festivalen. Samt ! en stor hög med torv som var till för att läggas ut på de platser där regnet gjort vattenpölar. Den var skit kul klättra i.

Lunchen bestod denna dag av korv med bröd - haha - trots alla 100 matstånd med vildsvinskebab etc - priset avgjorde saken.

Annars mår jag skit sedan jag vurpade med cykeln. Faaaan!!

På väg till teatern kom jag i full fart farande rakt mot korsningen då kedjan hoppade av. För att inte forcera rakt in i bilkaravanen försökte jag sakta farten omedelbart genom att köra längs med den höga trottoarkanten i hopp om att sakta ner farten, vilket fick till följde att cykeln föll och jag for som en projektil rakt mot en järnpålare, fick i farten upp v arm över huvudet (utan hjälm) varpå v sida-bröstkorg slog i kanten på den 1 m breda järnstolpen med full kraft, varefter jag hamnade med knäna på marken. Luften gick ur mig - tog en stund innan jag kunde andas ordentligt igen. Var bara att linka hem med cykeln igen. Upp i lägenheten, drack vatten, andades ut. Tog moppen för vidare färd till mötet.Ont som satan, bulor och blåmärken och troligen en spricka(-or) på revbenen. Inte roligt alls. Trots allt hade jag tur i oturen - kunde gått mkt värre. Handbroms - vadå - fanns inte i min hjärna dessa sekunder...

Nu ska jag iväg till cykelmojjen o fixa kedjan.

kram

 
 
Ingen bild

Mia

18 augusti 2008 18:10

Men helsike vilken olycka! Blir alldeles kall när jag läser!
Kram Mia

 
Isabel

Isabel

18 augusti 2008 20:01

Min vilda svärmor......vojne vojne

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina

18 augusti 2008 23:04

Du borde gå till doktor.......faktiskt!
Puss!
Älskar dig!

 
Ingen bild

Mia

28 augusti 2008 11:59

Hej!

Hur mår du efter vurpan?

Kram Mia Makaron

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards