Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

ny dag....

Av ulla lundstedt - 7 oktober 2007 13:30

Åt härlig fondue med mkt pommes, kött och underbara såser hos Lina igår kväll tillsammans med Fina, Benne o Matilda (finas kompis som skulle sova över). Påminner mig om när Manuella o Adam bodde hemma hos Nicke/Bella - då det oftast var rena fritidsgården. Samma hos Lina - alltid någon av deras kompisar där - ja oftast i alla fall och alltid vill de ha mat! Snacka om matkonto!

Sov till 10.00 idag och kände det som hlva dagen redan gått. Blev sittande framför TV med kaffe, snus o SDS tittande på Tilde på nyhetsmorgon. Nu har det visst helt slagit över för henne var min första tanke -hela programmet handlade om GUD - kändes som hon gick i terapi i TV då hon pratade med prästen etc..Ja, vad kan inte Runar ställa till med.....

Solen skiner och gör mig stressad i vanlig ordning. Inte fan kan man sitta inne o dega då solen skiner och kallar på sällskap. Shit! Kanske tar med en bok ut och tar en fika i Slottsträdgården.. OJ solen försvann - HURRA!

Lina vill jag ska upp ta en fika och diskutera hennes uppsättning av pjäs med hennes tonårsgrupp. Hon har ju aldrig gjort det förut och vill väl ha hjälp vilket jag gärna ställer upp med. Skall bli intressant se hur det går då hon har väldigt mkt egna bestämda uppfattningar (haha) som inte alls alltid stämmer överens med mina. Tycker trots det att hon är modig och är övertygad om att hon kan om hon bara sätter grunderna för planering etc. Löser sig. Dessutom vill hon jag ska vik för hennes barngrupp tisdag då hon ska jobba som undersköterska (ler),  vilket jag inte alls är överförtjust i. Känner mig ganska så mätt på min egen grupp och känner att jag behöver vila från så mycket måsten som möjligt. Men kan/vill ingen annan så är det klart jag tar den. Viktigt att barnen får sina timmar och att Lina inte får "bad respons" från föräldrarna.

Skrivit till G. Sjöden att mina stövlar jag köpte förra året gått sönder i dragkedjan vilket man inte kan acceptera för det priset. Förbannad!! Får se vad de svarar.

"jag vill sitta i ditt minne på en liten liten pinne......"

 
 
antigone

antigone

7 oktober 2007 14:00

.....du är ju bara för rolig! Tilde och Runar- for ever......*fnissar*

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
The Mighty

The Mighty

7 oktober 2007 14:10

Du är för söt bobbo

http://themighty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Manuella

7 oktober 2007 18:40

Hahaha...du skriver så himla roligt!! Kul att du börjat blogga...hur ska jag hinna med alla rolliga bloggar¨med min numera VILDA dotter:-).
Älskar frasen " vill sitta i ditt minne på en liten pinne". Kommer ihåg när du skrev det till mig i ett brev när jag kom hem från festivalen väldigt sent en kväll när man var ca 16. Glömmer det aldrig...har faktist kvar brevet än idag.
Love you!

Nu ska jag försöka hinna uppdatera min egen blogg. Har inte haft tid...tro det är en vecka sen sist....

Kram kram

 
Ingen bild

peppe & tess

7 oktober 2007 21:06

Hej Blogg Farmor! Ja nu ser vi att du blivit biten av dagboksskrivande på nätet. Kul då kan vi också följa din dag även om vi inte hörs av varje dag. Peppe tycker du är döö cool...nätbloggfarmor. Kram och puss

 
Bella

Bella

8 oktober 2007 08:06

Hahaha.....nätbloggarfarmor, den va go den.

Puss o kram

http://kennelviking.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards