Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av ulla lundstedt - 6 oktober 2007 13:34

Ja, gårdagen slutade med att jag tog Beppe med till bolaget för att  inhandla veckan öl (ej GI-inspirerad) och en vinare samt en liten vinare till ryggskottsdottern som mkt sur inväntade Hasses hemskomst från Kolmården (konferens). därsåg hon för sitt inre sin man simmande bland delfinerna och med en kall öl sittande i solen o läsa en av sina älsklingsböcker - i kontrast till hennes  gårdag (ler). Beppe är inte lätt ha med på bolaget, full av energi och spring räddade jag en hel del mkt dyrbara drycker så jag slapp lämna stället i skuld.Han envisades med att mössan skulle sitta ner över ögonen (!) samtidigt som han mkt högt sjöng "bä bä hia amm" och "apa apa umpa umpa" LALALA...ja han är faktiskt jävligt rolig.

Idag hade jag för länge sedan anmält mig till en kurs som skulle utveckla skådespelarens inre fysik (!) i impro och musik. 10.00 var jag där tillsammans med 3 st andra tjejer med ledare från Köpenhamn. Kortvarig presentation sedan skulle vi massera varandra !! och känna golvet under fötterna. Detta för att få igång blodcirkulationen. Samtidigt skulle man andas HÖGT huuuu vid inandning och puuuh med ljud på utandning. Det blev ett jävla huande o puande. Massera allt ! händer, fötter rygg, skinkor, ben huvud etc. Mysigt? Nej jävligt tröttsamt, jobbigt och tråkigt. Tog aldrig slut. Har inte tålamod med sånt. Blir väl bättre tänkte jag. Nu skulle vi gå ! runt i rummet på olika sätt (vilket fick mig tänka på John Cleese i Pang i bygget). Så skulle vi stå bredbenta och försöka ramla utan att ramla men vid överbalansen ta ett steg och stanna och stirra rakt fram. Till sist skulle vi "dra upp morötter". Stå bredbent och låtsas dra upp en morot som satt fast och då vi kunde dra upp den snubbla baklänges, stanna och sedan kasta den , stanna och stirra efter moroten.Nästa var att öppna en stängd dubbeldörr och då den gick upp snubbla. Det var droppen för mig och jag insåg att fysisk teater inte är min "bag" så jag fick plötsligt mkt "ont" av ishias och gick hem.Puh

Nu ska jag ut på stan i solen o bara njuta av friheten att andas och gå normalt. Kanske jag provar några "Cleese"-steg för att se om ngn reagerar. Kanske en snygg trevlig karl (riktat till Lina haha) som väl då antar att den gamla käringar är nyss utsläppt...........

Kanske det hade varit kallisväder - men får ta det i morgon - skippar kursen då oxå - faktsikt. Ja vad allt har jag inte gett mig in på.....haha

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards