Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Sängtankar...

Av ulla lundstedt - 20 november 2011 09:13

     

Söndag morgon 09.15 ?!

Jag som skulle sova skönt jättelänge idag....

Igår fick jag en "ny" 120 säng som ersättning för min minst 25 år gamla 105:a.

Jättefin med en tjock bäddmadrass.

Det kändes litet konstigt lägga sig.

Min "sovhåla" var borta !   

Bädden var helt plan liksom.

Mina 2 kuddar (ovanpå varandra) låg välkomnande fint i mitten av sängen.

Höger o vänster om dem var det tomt och öde - hm.

Drog över mig täcket och kröp ihop för att sova.

Kikade med ena ögat hur det strama, sträckta lakanet under mig,likt en autostrada, bredde ut sig mot väggen.

Flyttade mig närmre väggen för att fylla ut "tomheten", "ödsligheten" dit.

Vände huvudet o tittade bakom mig - likadant....

Somnade så småningom.

Tror jag ska kasta dit litet mer kuddar etc...  

 

Visst har jag sovit gott, men det känns! inte som vanligt.

Saknade nog litet min trygga nedlegade håla i mitten på min gamla.

Men / Ock man vänjer sig...


Idag har jag tänkt mig ta det lilla lugna för övrigt.

Bortsett ifrån bearbetningen av manuset som ska vara klart på to.

Utan att gå in på detaljer är det ngt av det svåraste jag jobbat med.

  

....här sitter jag igen...

Nu ska jag ta mig en andra mugg kaffe, lägga mig i soffan, dra över mig

filten, kolla litet morgonTV eller en film.

 
BYE


 
 
Ingen bild

Yvonne

20 november 2011 15:13

Suck ja.. första natten med ..."nya" sängen" ...jag har också en ny säng som du vet :)...min är hög som ett höghus dinglar med mina små taxben i luften när jag sätter mig på sängkanten och 40cm bredare än den gamla(nu 160cm)känner mig som prinsessan på ärten när jag lägger mig hm hm och någon jäkla ärta kände jag inte...det är bara att inse fakta..jag är ingen "prinsessa"(skratt)..gick och la mig och gosade ner mig med 2 kuddar som i den gamla sängen och ooops kände hur hela kroppen böjde sig som en ostbåge ...så bort med en kudde och låg platt som en pannkaka pust (ska vara bra säger dom) pust....ja, prata om ödslighet... kändes som jag hade en 3- filig autobahn på var sida...ho ho brooom...Nä du Ulla vi får köpa eller önska oss i julklapp varsin uppblåsbar Ken och fylla ut tomrummet i sängen.."SKRATT"..men men... vi får väl försöka sova in oss och ta kommandot över våra nya sängar..kram..

ulla lundstedt

20 november 2011 20:40

hahahahaha....samma upplevelser som allt Prinsessan på ärten -jag kan se dig o dör av garv! Min Kendocka ska se ut som Mel Gibson eller Sean Connery (i yngre dagar) eller...(tänker)..hur ska din se ut ?...Kramiz

 
Ingen bild

Yvonne

20 november 2011 21:52

Ska försöka bestiga Mount Everest (min nya säng) ikväll igen...man kanske skulle spänna på sig en säkerhetslina fall i fall det blir ett fritt fall ner på golvet..pang bom = jordskalv...Du frågar ???...hur min "Ken" skulle se ut..hm funderar..det hade nog varit bra om han var en go "tjockis"
(en "spärrballong" ) så jag inte rullar över honom...skratt.
Natti min goa kompis....och försök sova gott :)

ulla lundstedt

21 november 2011 09:01

Hahaha....då får du ju ha 2 tjockisar - en på var sida. Du ska då alltid förse dig !
Du kan ju ta sådant där hönsnät o spika upp som en prinsesshimmel du vet. Sen gör du papiermache som du lägger över nätet.
Snart har du din egentillverkade "SÄNG-HODDA". Förresten drömde jag om dig inatt..
Du hade en koloni i Klagshamn o sådde morötter! Kram

 
Duritzan

Duritzan

25 november 2011 21:59

Jag har en 160 säng men där finns inte minsta tomrum. Den del jag inte kräver att få disponera fylls ut av hundar :-)

http://www.duritzans.se

ulla lundstedt

26 november 2011 11:28

Mysigt - då fryser du aldrig i varje fall..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards